Gå til innhold

Bekymret..sterk kvalme og hodepine i uke 26

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg er i uke 26 nå og har i de siste to ukene vært plaget med hodepine og sterk kvalme som kommer og går. Det minner om den kvalmen jeg kjente i begynnelsen av svangerskapet (de første 12 ukene). Kvalmen er noen ganger så sterk at jeg føler jeg må kaste opp og bare må gå og legge meg. Det er vel ikke vanlig å plutselig bli kvalm igjen på denne tiden av svangerskapet?

Jeg leste i en bok et sted at man skal være obs på hodepine (flimring for øynene) og kvalme, fordi dette kan være symptomer på svangerskapsforgiftning... Jeg ble såklart bekymret og redd da jeg leste dette- kan det være at jeg har fått svangerskapsforgiftning allerede? Er ikke dette uvanlig så tidlig i svangerskapet? Jeg var hos jordmor for 2 uker siden, da var blodtrykk vanlig og urinprøven fin.

Er det noen som har svangerskapsforgiftning her? Og som kan fortelle meg litt om når de fikk det, hvordan symptomene er osv. Eller noen andre som vet noe om svangerskapsforgiftning.

Er det noen som vet noe...Kanskje jeg burde ringe jordmor i morgen for å spørre om å få en time, eller er det bedre jeg ringer fastlegen min?

Bekymret:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ville tatt dette alvorlig og ringt legevakten og rådspurt meg der. Håper det ordner seg,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...