Gå til innhold

Kan noen hjelpe??? Trenger råd!! (laangt)(samme som 1.tri.)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er gift med en mann som ikke skjønner at jeg reagerer, eller han skjønner det, men på feil grunnlag.

Dette er grovt fortalt om hva som har skjedd... Vi eide halvparten av boligen til min manns foreldre(1.etg + utleiekjeller).

Hans bror leide i kjelleren våres en god stund, og han snurrer alle i sin familie rundt lillefingeren. Han kunne prestere å komme opp å klage på meg når jeg vasket gulvet, for når jeg ristet moppen så dunket jeg litt i gulvet. han klagde på hodepine og ba meg slutte siden det "smalt" i taket hans! Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe. Han gikk dermed ned til seg selv og satte på full musikk!?! forstå det den som kan... Det ble mange ulike opplevelser med den mannen, og det fikk meg til å få avsmak av han. Han er godt kjent av politiet også, pga tyverier +++. Det som fikk dråpen til å renne over hos meg, var når vi hadde flyttet, og vi hadde det kjempegodt jeg og mannen min sammen med barna våres. Vi kjøpte oss en campingvogn og brukte den MYE. Broren hans dukket opp en gang der da han hadde problemer i sitt forhold, og gudskjelov lå jeg og sov, for der kom han ruset på hasj. Og jeg tar avstand fra alt narkotiske stoffer og spessielt i nærvær av mine barn. Jeg fikk høre om dette en god stund senere, og bestemte meg for å gi beskjed om at han ikke var velkommen til oss når han brukte hasj. Da han dukket opp neste gang fortalte jeg han det på tomannshånd, slik at barna ikke skulle høre det, og var helt rolig. Han fyrte seg opp og beskyldte meg for løgner, men som jeg sa var at både min mann og hans kompis som var tilstede og merket dette var vant med å se om noen var ruset eller ikke. Han startet et hel... uten like slik at barna mine kom løpende og ble redde. Jeg prøvde å holde meg rolig, og sa at nå fikk han gå. Da truet han meg foran mine barn med å slå meg rett ned(ordrett)!! Jeg klarte å bevare roen men viste han på et voksent vis at nå var det nok og han fikk gang på gang beskjed om å gå. Så fòr han ut døra og truet med å slå i stykker bilen vår med et balltre han hadde liggende i bilen sin, og dette så mine barn og nå ble de veldig redde, jeg også. Minn mann og han kom i et lite basketak ikke ille men jeg tror han skjønte at han måtte dra når mine barn stod å så på. Så dro han og da først kom reaksjonen min. Fikk telefon fra et felles bekjent vennepar at de ble oppringt av broren til min mann og han hadde sagt at nå skulle han drepe oss. Jeg ble enda mer redd! Livredd!!! Jeg bestemte meg for at dette måtte vi anmelde til politiet, noe vi tilslutt gjorde. Etter dette har jeg sagt til min mann at jeg nekter å ha noen som helst kontakt med den mannen ever!! Og her er altså problemet mitt. Mannen min sier han ikke vil ha kontakt med han også, og har sagt det til broren sin. Men han ringer mannen min temmelig ofte, og min mann lar han prate!!! Og prater med han tilbake!!! Jeg kjenner det knyter seg i magen min. Hva mener dere? Kan jeg kreve at min mann kutter kontakten med sin bror, eller må han få lov? Jeg vet at hvis han velger å ha kontakt så blir det skillsmisse! Jeg gjør alt for å beskytte meg og min familie. Håper på noen gode og fornuftige råd fra dere. Og takk til dere som har villet lest dette. Føler at jeg sitter i et dillemma her:(

Fortsetter under...

off...ja her forstår jeg at du føler deg rådvill...ikke lett det der når det er familie,å spesielt ikke svigerfamilie. men sånn som denne broren til mannen din oppfører seg,synes jeg ikke at han burde få ha kontakt med dere,for vis han bruker stoff å truer med å drepe dere,så er han jo en farlig trussel.å barna dere er MYE VIKTIGERE enn denne broren. å barna blir skadet av å bære på frykt for onkelen sin hele veien,hvis du er redd,er hvertfall barna deres redde,å det kan sitte frykt i dem til voksen alder...Jeg synes at din mann må respektere dette,å har han lovet å ikke ha kontakt med broren bør han HOLDE det. å stå for det han har sagt.jeg forstår at han også står litt midt i mellom,i og med dette er broren hans,men som mann bør han virkelig stille opp å beskytte kona si å barna sine,det er det viktigste...så får heller broren ta opp kontakten,vis han en dag er ute av det han holder på med,å kan oppføre seg som en voksen bror,svoger,å ikke minst en god onkel....jeg forstår deg veldig godt at du truer med skilsmisse....men det er jo forferdelig trist at det er en ubereinelig bror som skal styre familiens samhold,og deres forhold...for hvis dere har det bra sammen,bør virkelg mannen din ta vare på det,å ikke kaste det bort...håper dette var noe til råd,ellers ønsker jeg deg lykke til!!!

Hei desverre så tror jeg det er flere i dette landet som er utsatt for trusler og voll.

Det er noe vi ikke skal godta! Mitt råd til dere er at dere setter dere ned og finner ut hva dere ønsker for dere selv og for barna. JEg forstår at dette er fælt for din mann, det kan godt være at det er han som har det værst av dere alle. Han blir truet av sin bror og av sin kone( at du vil gå fra han)

En ting jeg har lært meg er at du skal aldri true med noe du ikke mener , og mener du at du vil gå fra din mann vis han ikke bryter kontakten med sin bror, ja da skal du gå med en gang og ikke slenge ut trusler som gjør situasjonen verre for din mann. Med slike trusler lager du en stor usikkerhet og din mann lever på nåler.

Mitt råd er at dere må ta vare på hverandre, slutte med trusler, prøv å husk hva det var du falt for med din mann og bruk deres krefter posetivt på hverandre og barna.

Er det så gale at han kan snakke med sin bror på tlf?

Det går ann å få regler å gå etter. Jeg tror ikke du vinner vis du skal kontrulere din mann.

Vis det er slik at pga din mann snakker med han på tlf så kommer han ikke på døra deres lenger så må vel det være bra?

Prøv å slapp av stol på din mann ,jeg er sikker på at vis han er normalt oppegående så vil han beskytte dere som er hans nærmeste.ØNSKER DERE ALLE LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...