Gå til innhold

Please er det noen som kan hjelpe meg litt...anngående pupp og fastføde..

Anbefalte innlegg

Han har de siste ukene hatt så kalt puppenekt. Fra å puppe 5 ganger om dagen er vi nede på 3. Han får 3 fastemåltider hver dag.

Han er 6 1/2 mnd...

Her er hans måltid iløpet av et døgn:

+ 5-6 tiden får han pupp, begge sider

+ 9-10 tiden får han pupp, begge sider

+ 12-13 tiden får han grøt, 3/4 av fullporsjon+litt frukt, og MM

+ 16 får han middag, ett glass

+ 18 får han grøt med frukt, 3/4 av fullporsjon....kl.19 prøver jeg med pupp men ikke alltid han vil ha.

Han får vann ved maten, men det er ikke mye han drikker

Det virker som han liker MM best på morgenen, men resten av dagen er så som så. Siden han ikke bruker puppen til noe annet enn mat, og vist dette forsetter, vil jeg rett å slett slutte! Orker ikke å stresse med det.

Vist det blir bør jeg gi MME ved måltidene da, eller etter for å sikkre han riktig inntak av melk? Og hvor mye isåfall?

Vil forsette med puppen på morgene siden han vil ha det.

Håper noen kan hjelpe meg, gi noen hint og råd.

Fortsetter under...

Gutten min ville ikke lenger ha pupp på dagtid da han ble ca. 7 mnd. Da hadde vi faste måltider omtent som det dere har, og jeg var også bekymret for om han fikk i seg mer melk. Tenkte som deg at kanskje jeg kunne slutte å amme, men helsesøster anbefalte da å gi han mme (etter kveldsmåltid) isteden. Da tenkte jeg at jeg like gjerne kunne amme litt til, og det gjør jeg enda (han er nå 11 mnd). Siden han da var 7 mnd har han bare fått litt pupp på morgenen og litt på kvelden, helsesøster sa det rakk i massevis, er visst ikke mye melk de trenger for å dekke diverse behov når de får såpass med fast føde. Gutten min drikker heller ikke mye vann ved maten, men jeg tilbyr gjerne vann litt nå og da i løpet av dagen. Hadde han vært veldig tørst, hadde han vel drukket mere vann...

Vet ikke om du ble noe klokere, men basert på svarene jeg fikk av helsesøster, høres set ut som gutten din får nok mm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...