Gå til innhold

Kan noen hjelpe??? Trenger råd!! (laangt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er gift med en mann som ikke skjønner at jeg reagerer, eller han skjønner det, men på feil grunnlag.

 

Dette er grovt fortalt om hva som har skjedd... Vi eide halvparten av boligen til min manns foreldre(1.etg + utleiekjeller).

Hans bror leide i kjelleren våres en god stund, og han snurrer alle i sin familie rundt lillefingeren. Han kunne prestere å komme opp å klage på meg når jeg vasket gulvet, for når jeg ristet moppen så dunket jeg litt i gulvet. han klagde på hodepine og ba meg slutte siden det "smalt" i taket hans! Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe. Han gikk dermed ned til seg selv og satte på full musikk!?! forstå det den som kan... Det ble mange ulike opplevelser med den mannen, og det fikk meg til å få avsmak av han. Han er godt kjent av politiet også, pga tyverier +++. Det som fikk dråpen til å renne over hos meg, var når vi hadde flyttet, og vi hadde det kjempegodt jeg og mannen min sammen med barna våres. Vi kjøpte oss en campingvogn og brukte den MYE. Broren hans dukket opp en gang der da han hadde problemer i sitt forhold, og gudskjelov lå jeg og sov, for der kom han ruset på hasj. Og jeg tar avstand fra alt narkotiske stoffer og spessielt i nærvær av mine barn. Jeg fikk høre om dette en god stund senere, og bestemte meg for å gi beskjed om at han ikke var velkommen til oss når han brukte hasj. Da han dukket opp neste gang fortalte jeg han det på tomannshånd, slik at barna ikke skulle høre det, og var helt rolig. Han fyrte seg opp og beskyldte meg for løgner, men som jeg sa var at både min mann og hans kompis som var tilstede og merket dette var vant med å se om noen var ruset eller ikke. Han startet et hel... uten like slik at barna mine kom løpende og ble redde. Jeg prøvde å holde meg rolig, og sa at nå fikk han gå. Da truet han meg foran mine barn med å slå meg rett ned(ordrett)!! Jeg klarte å bevare roen men viste han på et voksent vis at nå var det nok og han fikk gang på gang beskjed om å gå. Så fòr han ut døra og truet med å slå i stykker bilen vår med et balltre han hadde liggende i bilen sin, og dette så mine barn og nå ble de veldig redde, jeg også. Minn mann og han kom i et lite basketak ikke ille men jeg tror han skjønte at han måtte dra når mine barn stod å så på. Så dro han og da først kom reaksjonen min. Fikk telefon fra et felles bekjent vennepar at de ble oppringt av broren til min mann og han hadde sagt at nå skulle han drepe oss. Jeg ble enda mer redd! Livredd!!! Jeg bestemte meg for at dette måtte vi anmelde til politiet, noe vi tilslutt gjorde. Etter dette har jeg sagt til min mann at jeg nekter å ha noen som helst kontakt med den mannen ever!! Og her er altså problemet mitt. Mannen min sier han ikke vil ha kontakt med han også, og har sagt det til broren sin. Men han ringer mannen min temmelig ofte, og min mann lar han prate!!! Og prater med han tilbake!!! Jeg kjenner det knyter seg i magen min. Hva mener dere? Kan jeg kreve at min mann kutter kontakten med sin bror, eller må han få lov? Jeg vet at hvis han velger å ha kontakt så blir det skillsmisse! Jeg gjør alt for å beskytte meg og min familie. Håper på noen gode og fornuftige råd fra dere. Og takk til dere som har villet lest dette. Føler at jeg sitter i et dillemma her:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå svarer jeg deg, mest forde ingen andre har gjort det.

Jeg synes faktisk du overdriver. Selvfølgelig forstår jeg at du reagerer, og at du å mannen din er enige om at dere ikke vil omgåes mannen er helt greit etter min mening. Likevel synes jeg du skal la mannen din snakke med broren i telefonen. Det er tross alt broren hans og uansett hva han har gjort og sakt er det fammilie. Du må godta at mannen din faktisk er glad i broren sin og sikkert ønsker at det skal gå bra med ham. Vil du virkelig gå fra mannen din forde han snakker med broren på telefonen?

 

De flaste mennesker har fammilie som partneren helst skulle sett ikke fantes. Her er det stoff, et annet sted alkohol og et tredje en overbeskyttende svigermor. Alle mennesker har en fortid og det må partneren lære å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår deg veldig godt jeg, ikke artig det der.......

 

men skilsmisse er vel kanskje å ta i....

 

at han ikke er velkommen i deres hjem forstår jeg veldig godt, og det må jo mannen din også forstå,,, men å nekte han all konakt m broren er vanskelig,,,, familie er familie...

kan jo hende denne broren angrer?????

 

 

synes du skal gi han en sjans til å beklage jeg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette må være veldig tøft, og var nok skummelt mens det pågikk.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si egentlig, men hvis mannen din går med på at hans bror ikke kommer inn deres hjem, så tror jeg nesten ikke du kan kreve noe mer, med mindre broren kommer med nye trussler og stygg oppførsel overfor for deg og barna. Skjønner at det må være vanskelig, og kanskje kjennes ut som om om mannen din velger broren sin, over deg og barna, men familie er familie, og så lenge han holder seg borte, og kun snakker i telefonen så tror jeg nesten du må være fornøyd med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...