Gå til innhold

Tvillinger i sør?

mamma4

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg gikk også på svangerskapskurs med førstemann (har en jente på 8 og en gutt på 2), så det var mest for det sosiale jeg tenkte på :) Jeg har ikke meldt meg inn i tvillingforeningen.....men det må jo være litt greit å treffe andre som er i samme situasjon.

Jeg gikk ned noen kilo i begynnelsen pga kvalme så jeg har ikke gått opp noe ennå :) Men de raser vel på etterhvert. 10 kilo var jo ikke mye å skryte av ;) Er du ellers fin i formen? Begynner vel å bli lei :)

Da får du litt å gjøre fremover... Med 4 barn... Har så utrolig lyst på ei jente jeg og. Men ho kommer vel en gang. Er bare 22 år, så kan jo fint vente 10 år før vi får fler. For det får holde med 3 gutter forløpig. Jeg var å utrolig kvalm i begynnelsen. De første 16 ukene, og så avtok det litt etter litt. Har vært veldig plaga med bekkenløsning. For 2 mnd siden gikk jeg rundt på krykker, men nå har jeg fått kasta de fra meg. Har gått til fysioterapaut 3 dgr i uka og trent i tillegg, så nå er jeg riktig så grei i form. Er ikke lei i det hele tatt. Føler meg så utrolig priviligert siden jeg bærer på 2. Og vil de skal være der så lenge som mulig. Har bestemt meg for å ikke bli lei...hehe... Sliter mye med kynnere for tiden da. Vet du om det har noe å si? Ikveld har jeg hatt kynnere med 10 min mellomrom i ca 3 timer. De har kommet på minuttet. Så det er utrolig vanskelig å gå å legge seg. Det blir mange tanker som surrer rundt i hodet kan man si. Detta ble plutselig veldig langt. Litt pratesyk kan man si. Har du blitt gravid på den gode gammeldagse måten eller er det prøverør?

Ja det blir nok å gjøre :) Litt skremmende å tenke på av og til, men man venner seg vel til det og. Må kjøpe ny bil da :)

Jeg sliter også veldig med bekkenløsning. Hadde det mye på slutten av forrige svangerskap og har lest at det ikke blir bedre det neste svangerskapet. Så fysioterapi hjalp....hadde du bassengtrening eller? Jeg vurdere om det er noe jeg skal begynne med.....blir jo helt "invalid" noen ganger,kan jo ikke gå.

Det er bra at de blir der inne lenge ja :) Det jeg vet om kynnere er jo at det er veldig vanlig mot slutten av svangerskapet, men man kan også ha dem hele svangerskapet - som gjelder i mitt tilfelle. Har hatt det alle tre svangerskapene. Men det er jo klart at om de blir vondere og kommer enda mer regelmessig så kan det jo være noe annet...;) De kan jo være ganske ubehagelige!

Vi har blitt gravide på den gode gammeldagse måten:). Du da? Får inntrykk av at det er utrolig mange som har gått på hormoner eller at det er prøverør.

Er du vel foreberedt nå da eller? Kjøpt inn alt, funnet navn :) Skal du føde normalt?

• 2 uker senere...

Heisann! En stund siden jeg har vært her nå. Er ikke alltid jeg får sjangs til å sitte ved pcen... Samboeren er veldig tilhenger av den kan man si. Vi har å blitt gravide på den gode gammeldagse måten. Mistet først en baby i uke 8, så ble jeg gravid allerede en måned etterpå. Var ganske skjokk å få vite at det var to der kan man si. Var ikke akkurat det som var planlagt. Trodde jo vi hadde alt vi trengte. Kjøpte alt nytt til førstemann, men nå må det jo dobbelt av alt. Har fått ordna med det meste, men fortsatt noe som mangler. Har tatt imot endel brukt denne gangen da, men har kjøpt ny vogn. Mangler bilseter, klær i str 50 og litt småting. Er forbredt mentalt tror jeg,men ikke ellers. Vi har akkurat rivd hele badet. Skal få helt nytt bad. Skal legge nytt gulv på kjøkkenet og gangen. Male gangen og endel møbler. Så har nok å gjøre fremover kan man si. Blir totalt stressa i hodet av å tenke på tusen ting. Så håper vi er ferdige ihvertfall en uke før de kommer så jeg har tid til å slappe av litt å nyte tiden. Vi tror vi har funnet navn. Lucas og Gabriel. Han vi har fra før heter Benjamin. Syntes de passer godt sammen, og kjenner ingen som heter d. Er noen som er veldig negative til navna. De mener det blir rene evangeliet, men jeg mener de er bare noen helt vanlige navn. Folk har jo uansett noe de mener om alle navn, så syntes man uansett bare skal velge akkurat de man har lyst på...

Har dere tenkt på navn ennå?

Håpet er å føde normalt ja. Klarer ikke å forbrede meg på keisersnitt. Tvilling 1 ligger med hodet ned og har nesten festet seg, og tvilling 2 ligger på tvers. Har hatt en normal fødsel, så det er ingenting som tilsier at det ikke skal gå greit denne gang. Men det blir jo kjempe spennende å se hvordan det går. Tenker du mye på fødselen du eller?

Jeg synes det var noen fine navn jeg..... og som du sier så passer de til førstemann. Nei det er ikke lett med navn når alle har en formening om alternativene man har. Har egentlig funnet ut at vi ikke diskuterer det med andre....for at vi vil selv komme frem til navnene og så får de andre bare forholde seg til det :)

Jeg hadde keisersnitt med nr. 2 og det var ikke noe problem i det hele tatt. Men jeg må jo si at jeg savnet fødselsprosessen.....kan du tenke deg at jeg sier det!! Ved keisersnittet så lå jeg jo bare der og ventet og så plutselig var han der. Mens når jeg fødte førstemann så jobbet man seg gjennom de ulike fasene og så fikk man sin "belønning" etterpå. Det ble lissom mer komplett....vanskelig å forklare. Men det er jo ikke alltid vi kan velge hvordan det blir........ut kommer de uansett :) Jeg tenker endel på fødselen ja. Sist gang kom han 5 uker fortidlig og ble som sagt tatt med keisersnitt pga svangerskapsforgiftning. Og jeg har lest at risikoen for å få forgiftning er mye høyere når man har hatt det en gang før og i tillegg større risk ved tvillinggraviditet. Så jeg er litt bekymret for at de må bli tatt ut tidligere pga at jeg blir dårlig.......men jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Må bare tenke positivt og så kommer de når de kommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...