Gå til innhold

barnevogn..kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

mitt første barn kommer i okt..og jeg gleder meg til og kjøpe vogn, men har vært innom så mange butikker nå at jeg er blitt helt forvirret....det jeg vet er at jeg VIL ha en "stor" vogn (høy vogn og god plass) det blir vel DUO det...hvilket merke bør jeg velge....?

jeg tror kansje jeg skal kjøpe brukt siden det er så dyrt, hvor mye skal en 1 elr 2 år gammel vogn koste? jeg vil ha en veldig pent brukt vogn da...og farge svart uansett:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5109132-barnevognkan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! vi får også vår første i oktober og kjøpte vogn forrige helg, på tilbud. så vi sparte 1100 kroner på det, og det hjalp litt det også! men iallefall så kjøpte vi Simo kombivogn, det er en stor og god vogn. Jeg har egentlig hatt lyst på den gamledagse simovogna Classic, men den ble for stor til bilen. så da ble det heller en nyere modell, som er nesten like høy og stor, bare mer moderne! vogn er jo en smakssak, men selv liker jeg simo vognene best, de er litt store og høye pluss litt mer firkanta kanskje enn de andre...

Eg har Emaljunga med håndbrems og den bremsen er noe stort drit!!!

Ellers e eg kjempe fornøyd.

Men skulle eg kjøpt ny denne gang hadde eg kjøpt Simo sin kombi. Veldig greit å kunne bare løfte ut bagen når du ønsker uten å ta hele stellet av. Feks ta bagen inn i stua !?!

Hadde eg kjøpt brukt, e det vell halv pris eller rett over. Men ikkje kjøp en som er brukt til mer enn et barn =) Det e mye slitasje som ikkje vises.

Men det e veldig iduviduelt, eller koss det nå skrives =)

Lykke te med vogn kjøp

jeg liker best simo, men emmaljunga, brio, basson og oddervogne er bra merker med store og høye modeller.

vet omet bra tilbud med basson vogner inkludert i en startpakke med sprinkelseng og masse stæsj. til et sted mellom 3500,- og 5500,-

se her: www.dreamchild.dk

ja det er i danmark men deterbare å kombinere med ferie eller fånoen som likevell skal dit ned ta det med ffor dere. og da er det ikke sådyrt.

når det gjelder brukte vogner, ville jeg sjekketpå finn.no eller qxl.

jeg har sett 1år gammel simo i grå og svart til 4000,- på finn.men jeg vet ikke om dette er reelt. og det finneran fort ut om du sjekkerprisene på slikebruktsider.

Jeg har en Brio kombi til gutten min på snart 2år. Har vært veldig fornøyd med den. Han bruker den å sove i i barnehagen så derfor kommer vi til å kjøpe ny til neste mann. Har fallt veldig for Emaljunga duo edge. Kommer til å få litt problemer med og bestemme oss for hvilken farge da. Finnes så mye fine....

Men kan trygt anbefale Brio kombi også altså. Jeg har bare lyst til å prøve noe nytt.

Annonse

vi får vårt første barn i november. Har alltid sagt at jeg skal ha Simo for det er best, men falt helt for emmajunga sine modeller da vi får vinter barn og er avhenig av stor bag, for det skal jo mer en en dyne nedi. Emmajunga har den største bagen pluss at jeg har pratet med fler som har denne vognen og hadde ikke hatt noe problemer i vinter, selv med så mye snø. Vi føler vi absolutt har funnet en god vogn for oss, men kriteriene er forskjellig hos alle.

Lykke til med valg:)

Her blir det Simo 620 Kombi Ultra. Jeg får selv barn i november, og har stukket både lammeskinnspose og Voksipose ned i vogna for å se hvordan det ble. Der er god plass til begge der nedi og barnet har veldig god plass til å vokse. Når sommeren kommer og bagen kanskje begynner å bli litt trang er det ikke værre enn at babyen har en dyne i bagen :) Skal jo ikke svette ihjel den lille heller..

Vi bor i Ålesund med veldig variabelt vintervær og syns at denne vognen vil passe kjempeflott både til skikkelig drittvær og strålende sol;)

Jeg har lagt ut vår brio duo-vogn på qxl. Den er svart på utsiden og lys grå inni. Pent brukt. Følger med regntrekk + myggnetting+vognseler + en svart stelleveske (sistnevnte er ikke brio). Vognen er brukt 1 år til 1 barn.

Vi har hatt simovogn til de andre barna, men synes helt klart at brio-vognen er mye mykere og lettere å kjøre!!

Jeg skal kjøpe Simo kombi.. Har hørt om mange som har fått barn i Oktober, som har hatt god plass til babyen i baggen.. Om evt den skulle bli for liten, så er det jo bare å ta på den skjermen som blir til fotbrett, og putte posen oppi der, så blir det jo som en bag..

Jeg har en Simo kombi til min første, og jeg taler mot strømmen her for jeg er ikke fornøyd. Jeg syns den er tung og ustødig, vanskelig å komme meg opp trapper og over små hindringer uten å måtte be om hjelp. Jeg ville heller absolutt ha gått for Emaljunga sine, helt klart! hvis du velger duo'n der, så får du en bag du kan bruke leeenge. Simo sine bagger er faktisk små, 2 cm mindre bred enn Brio, men lengre. Hva trenger en denne lengda for.. Jeg ville heller ha gått for brede gode vogner. Fordelen med kombien er at du kan ta ut baggen, og bringe med deg babyen sovende. Det er genialt de første 6 mnd. Hvis du velger en duo, så er det lurt å kjøpe ett bærebrett som tilhører Voksiposen, det festes inni posen, og du kan bære med deg det sovende nurket. Det gjorde jeg, for jeg skiftet vogn etter ett par mnd, da kjøpte jeg Teutonia Mistral Sport. Denne med tanke på sportsvogn, den er litt for lav for bruk til baby egentlig. Uansett, det å bruke Simo uten bag er sikkert ok, men jeg mener at det ser ganske så simpelt ut med den skjermen som festes i fotdelen for å kompensere for bortlagt bag. Nei huff, det blir aldri noe mer simo på meg.

Jeg har en Quinny freestyle. Den går vel ikke under stor vogn, men den er veldig bra. Bagen er heller ikke så liten som mange tror, men mer formet etter babyen. Lett og god å trille. Tar liten plass i bilen. Vi er iallefall veldig fornøyd med valget. Ps: den har også kommet best ut på test i foreldre og barn og Tv2 hjelper deg.

Lykke til med valget ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...