Gå til innhold

Hva vil dere gjøre med "uønskede" gaver fra folk? (samme som Skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer at jeg er en av dem som stoler mest på min egen smak når det gjelder klær og utstyr til ungen. Er litt engstelig for hva andre kan finne på å kjøpe! Jeg vet at det høres utakknemlig ut, men jeg har bare ikke lyst til å kle på ungen min klær jeg ikke liker bare for å gjøre personen som ga oss dem, glad.

Flere som tenker slik? Hva vil dere gjøre dersom dere mottar gaver dere ikke faller helt for?

Fortsetter under...

Har fått noe som er helt grusomt, og har vel til slutt nesten lært meg å bytte det.

Kommer ann på hvem som gav det. Men har sagt noen ganger at str er litt liten, og byttet det. Men har ofte stemt og det.... Feks fikk jeg 5. cordfløyelsbuksen i samme str så byttet jeg den faktisk i en olabukse som alle tre har brukt mye. Tror det er bedre.....

Ta i mot gaven og takke pent, bruke det hvis det passer seg slik. man sier bare rett og slett ikke noe annet når en får ting!! Finnes da ikke sååå stygge ting i dag at de ikk ekan brukes.

jeje

Hehe... finnes ikke så stygge ting, den var god! :-) Det ville du ikke sagt dersom du hadde denne personen i familien din: Hun kjører god, gammeldags "jeg-ser-ut-som-en-boms-og-liker-det"stil, klær som har gått i arv siden Gro var statsminister, og som ser ut som om de kommer fra østeuropeiske loppemarkeder. Frykter at hun kommer til å gi meg klærne døtrene hennes har brukt. GRØSS...... Da blir det mer en fornærmelse enn noe å være takknemlig for...! Jaja, blir noe å fyre opp med når vinteren kommer, hehe... :-)

Jeg bytter lett det jeg ikke liker. Jeg lærte det etter at jeg fikk nr 1..at ern bruker det en liker..resten blir liggende. Synes tross alt det er værre. Hadde flere antrekk liggende med lappene på den gang.

Med nr 2 byttet jeg som bare det. Ikke bare for at jeg ikke likte klærne, men det er jo uansett praktisk å bytte til større str.slik at en har klær over en lengre periode. (fikk ganske mye :) ). Og det var jo ikke alt som kunne byttes i større..noe var jo utsolgt i større str.

Blir ikke fornærmet om mine gaver blir byttet heller. Har heller aldri spurt om de har byttet gaven fra meg. Tror ikke det er noe folk legger spesielt merke til ?

så lenge en er takknemlig for gaven og sier tusen takk er det vell greit?

Kast eller bytt,

men når det gjender klær så vokser jo barna så raskt ut av dem at det gjør vel ingen ting om de ikke er helt etter vår smak - greit å ha noe i reserve hvis det kommer mye gulp og bæsj en dag....

Annonse

ja,jeg er også slik!! Visst jeg får ting jeg ikke liker,bytter jeg det ja...kjedlig å bruke ting man ikke liker på babyen sin,synes jeg da...ja,det høres sikkert ut som vi er veldig utakknemlige,men...

Bytt det eller bruk det bare når du er sammen med de du får det fra:-) Eller skriv opp ønskeliste på forhånd som du gir ut til de nærmeste hvertfall, så er du sikker på at du får det du ønsker deg (når det gjelder utstyr og litt "viktigere" ting da..!)

kan ikke skjønne at dagens klær er så stygge at det ikke går an å bruke, men vist de mot for modning skulle være det da, så er det vel for all del bare å takke fint for gaven å ta imot den...ingen som tvinger deg til å bruke det.

men når det gjelder arvaklær kan det være litt av vært som dukker opp.hehe.... da kan du bare samle sammen det du ikke liker, å si at du ikke trenger alt, at du har altfor mye. så om hu vil ha det tilbake eller gi det bort videre,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...