Gå til innhold

August: Någen så vett ang innskrivning?


Gjest

Anbefalte innlegg

Eg har 2 unger fra før,

og då har det aldri vert innskrivning på sykehuset før. Men har hørt at me får det nå.

Någen her inne så har fått, eller vett ka ti me får det?

Eg hørre te Stavanger Universitets Sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kva meine du med innskrivning.? Har ikkje hørt om noe slikt. Her er det berre å ringe når fødselen er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bodø, og fikk time til innskriving og omvisning på fødeavdelinga samtidig som jeg var på ultralyd.

Ikke at det er så relevant for deg, men sånn gjør de det hvertfall her oppe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har fått time til innskriving/journalskriving 1 mnd før fødselen. Jeg aner ikke helt hva som skal skje da.. Sikkert fylle ut papirer og kanskje en omvisning..Sikkert forskjell fra sykehus til sykehus.

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia.....

eg ringte te føden for å spør om ein omvisning....då sa hu ikje någe om någe innskriving, men at viss eg ville ha omvisning konne eg bare ringa på forhånd...så komma opp same dagen....

men eg og har hørt at d kan ver lurt å skriva deg inn før fødselen pga d e ikje sikkert du klare å svara på alt...og mannen klare kanskje ikje heilt å jør rede for seg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg nettopp prata me ein vennina så fekk ei tulle på SUS for 3 måneder siden. De va visst på innskrivning.

Og hu sa dette:

 

Ein måned før termin får du time te innskrivning te fødselen, det e for at papirene og alt ska ver registrert når me komme på sykehuset og så e det mindre papir arbeid då. Pluss at de ønskene du har for fødselen blir noterte og de spørsmål du har blir besvarte.

Lurt me huskelapp, sa hu og.

Så e det omvisning hvis ein ønske det i tillegg ittepå.

Og ein må ikke gå på dette, det e heilt frivillig. ...=)

 

Eg syns dette va genialt, eg har mangen ting eg vill ta opp me de. Med tanke på de andre fødslane eg har hatt, og de komplikasjonene og hadde me de.

Så det e nesten synd de ikkje har hatt det før. Dette va genialt. Koffår spurte eg ikkje hu me ein gang?

Jaja, nå vett dokk og det=)

 

Siv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er forskjellig fra sykehus til sykehus. Noen sykehus lar folk komme på avtaler ca. 1 mnd før... andre sykehus sender skjemaer med opplysninger som skal fylles ut til fastlegen og til jordmor... disse skal da fylles ut slik at papirene kan gjøres klar til du skal føde.....

 

Foskjellige rutiner men dette vet fastlegen og jordmor og dette skal de informere om...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...