Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Er det fler enn meg som er misfornøyd med quinny-freestyle vogna? Altfor liten bag, og sportsdelen er altfor trang. Bremsespaken er knallhard å få trykt ned..og er det noen som skjønner hvordan man får på regntrekket på sportsdelen uten å strekke det fra hverandre? Nei, den er jammen ikke verdt pengene...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #2 Skrevet 21. mai 2006 Hmmm...enig i at bagen er liten (byttet ut bagen med en Teutonia mykbag som jeg la inne i sportsdelen) Fungerte perfekt:) Bremsen min er ikke hard,og regntrekket er jo så stort og enkelt å få på! (du har regntrekk som tilhører sportsdelen ell?) Ellers så må jeg si at jeg er veldig fornøyd med den!!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Ja, har regntrekket til sportsdelen. Tar du den over hele kalosjen eller bare åpningen?
Sigurd&Solveig Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er kjempefornøyd! Jeg tror nok bremsen din er for hardt strammet. Det kan de sikkert ordne for deg der du kjøpte den. Bagen er ikke så stor. Vi måtte begynne å bruke sportdelen når vi gikk over til voksi-pose i vinter. Men det var ikke noe problem sånn sett, men jeg ville nok ha kjøpt en mykbag istedet hvis jeg hadde gjort det om igjen. Vi fikk ikke med regntrekk. Kjøpte et universal som passer fint. Vognen er så lett og fin å trille og Sigurd sitter veldig bra i den. Selen er veldig god og feste. Litt for liten plass under er det eneste jeg egentlig har å utsette på den!
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Nettopp pga den lille bagen som var grunnen til at vi IKKE kjøpte den bagen til snuppa før hun ble født. Må jo ta det i betraktning når man velger vogn... Vi kjøpte den istedet da hun skulle begynne med sportsvogn. Har et Brio regntrekk, så vet ikke hvordan det orginale er, men ikke hørt noe negativt om det (jobber i babyutstyrsforretning). Og bremsen vår er nesten heller for løs en for stram, men den kan du jo bare justere! Er enig i hun over her at skulle jeg ha noe å utsette på vogna måtte det være at handlekurven er litt liten... Men du verden så mye jeg har klart å få stappet inni den tross alt ;O) Synes også det er litt dumt at kalesjen klikker så høyt når man justerer den. Redd for å vekke snuppa, men hun pleier ikke reagere da!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Over hele vogna m/kalosjen og åpning-rundt hele likssom.
Ranveig R Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Eg skjønar ikkje heilt kva du meiner med regntrekket. Vi har sportsvogna med regntrekk, og synest ikkje det er noko problem å få det på? Har heller ikkje problem med bremsen. Men som ei over her sa så får du ta den med til butikken og be dei sjekke om den er slik som den skal vere. Når det gjeld bagdelen, då burde du kanskje sett at den var liten då du kjøpte den... Vi lot vere å kjøpe bagen (kjøpte heller ei brukt Simo bagvogn som vi brukte i vinter) og gjekk rett på sportsvogna i vår. Dette fordi vi visste at bagen er av dei minste som er å få kjøpt. Ein må jo klare å tenke seg fram til at dersom bagen er f.eks. 70cm lang blir det trangt for ein baby på 65cm og stor vinterpose... Vi er veldig fornøgd med Quinny sportsvogna vår.
Musse-M Skrevet 21. mai 2006 #8 Skrevet 21. mai 2006 hei, jeg hadde helt klart valgt enn annen vogn til tulla mi som nyfødt hadde jeg visst bedre.. Jeg har den enda med dreamibagen, jenta mi er 2 måneder og hun begynner nesten å bli litt stor i den!!! Vogna vingler også...skjener over til høyre hele tiden. Handlekurven er liten, og når vi skal legge den sammen er den sinnsykt hard å få sammen :/ Det jeg er fornøyd med er at den er liten og enkel å trille, og den kjekke håndbremsen. men hva syntes dere, jeg vurderer å bytte ut dreamibagen til softbag nå, syntes dere det er for sent?? siden jenta mi er 2 mnd? når gikk dere over til sportsvogna?
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Bagen kan jeg ikke uttale meg om for den har jeg ikke hatt, jeg har kun sportsdelen... Og jeg er veldig fornøyd og bremsen på min er kjempe lett og trykke ned så da hadde jeg nok klagd på den hvis den er så hard som du skriver... Regntrekket på sportsdelen var er kjempe lett og ta på, har sett mange som har forskjellige regntrekk på de vognene... Jeg har et som er helt gjennomsiktig som det bare er å tre lett over som jeg måtte kjøpe ved siden av vogna.. Vi er veldig fornøyde...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Jeg syns den virker simpel i konstruksjonen, knirker og knaker. Kalesjen er rett og slett dritdårlig og den er vinglete. Pluss for at den er lekker å se på og god å kjøre på asfalt.
DenherJenta Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 hva veier denne vogna? å har den sånn transportbag?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 Begynner å bli usikker på om jeg har regntrekket til sportsdelen i det hele tatt, men at det hører til bagen. Hvordan ser man forskjell? Måtte regntrekket til sportsdelen kjøpes utenom, eller var det med vogna?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 21. mai 2006 #13 Skrevet 21. mai 2006 Regntrekket til sportsdelen må kjøpes utenom.(regntrekket til sportsdelen har glidelås,det har ikke den til bagen) det er til dreamibagen det følger med regntrekk. Håper du får orden på bremsen din.
Musse-M Skrevet 21. mai 2006 #14 Skrevet 21. mai 2006 hmmm her var det omvendt! jeg fikk med orginalt regntrekk til sportsdelen og ett standard til bagdelen..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #15 Skrevet 21. mai 2006 Noen som kan enkelt beskrive hvordan jeg justerer bremsen slik at jeg kan få tråkket ned bremsespaken? Blir glad for svar!!
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #16 Skrevet 21. mai 2006 Jeg er egentlig veldig fornøyd! Ikke noe å utsette på vognen, men blir nok til at vi bare bruker Dreami bagen ut sommeren. Jenta mi på 2 mnd er ganske lang og hvis hun fortsetter å vokse å så fort stanger hun snart i bagen, hehe!! MEN, kan nok si meg enig i at myk bager er enklere å ha med å gjøre. Er litt kronglete å bære på bagen hvis vi må sette fra oss vognen. Selv er jeg 1.60 høy så kløner litt. Merker at de i barselsgruppen som forøvrig har myk bager har det enklere enn meg når vi har vært å trent! Anonym som hadde problemer med regntrekket...regntrekket til Dreami bagen følger med vognen når du kjøper den, til sportsvognen må du kjøpe utenom. Quinny har en original som passer utmerket. Kanskje du har feil? Det står Quinny på trekkene!
Musse-M Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 ~Bella sin mamma~ jenta mi er også 2 mnd og lang i dreamin..vurdere du softbag nå`? eller venter du til å legge henne i sportsvogna? jeg har forresten orginalt vogntrekk som det står quinny på til sportsdelen.. og ett standard til dreamin som nevnt over.. så kan jo hende det er litt forskjellig fra hvor man kjøper den. kjøpte min i sverige
Gjest Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Kommer til å gå rett over til sportsvognen jeg, tenker det blir når hun begynner å ville titte rundt når vi er ute og triller og hun sitter litt mer. Blir vel når hun er ca 6 mnd...er ikke helt sikker. Kommer til å bruke bagen frem til da, så lenge hun ikke vokser ut av den før den tid. Er hvertfall god plass i bredden enda, kun lengden det går på her. Tenkte aldri at hun ville vokse sååå fort, hehe!! Glad hun er vår barn, er absolutt ikke noe vinterbarn vogn det her! Min Dreami (kjøpt her) kom med en pose i esken med både myggnetting og regntrekk! De lå faktisk i samme pose!
Har ei lita tulle!:) Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 Jeg hadde denne vognen i 15 min før jeg byttet den igjen. Er IKKE fornøyd. Jeg syntes den var altfor vippete! Var nesten ingenting som skulle til før den vippet mot deg (når tulla satt oppi sportsdelen)... Men fin å se på det er den! Og grei å svinge:)
Musse-M Skrevet 21. mai 2006 #20 Skrevet 21. mai 2006 tror du hun kan ligge i den til 6 måneder?? det går neppe her dessverre... maks 4 tror jeg..og det er det di sier di som har hatt den , at di må bytte fra 4-6 måneder. Dette visste jeg fra før, men likevell valgte jeg den, jaja Godt den kan selges :-D Tror vi går for en softbag fra teutonia jeg.. koster 1000.- nye hos Bekkestua på Finn.no nå! med softbagen blir det lunere i sportsdelen... for den er ikke så veldig lun ?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2006 #21 Skrevet 22. mai 2006 bagen liten; begynnn med sportsdelen, den har full liggestilling og med en god pose er den mer enn bra nok når ungen begynner å bli ca 5 mnd sportsdelen for trang: i comforten: ja. freestyle 3xl; nei. bremsespaken er knallhard; ei vogn må smøres innimellom, da kvitter du deg med knirke og kneppelyder og smører du bremsa så blir den ikke har lenger hvilket regntrekk bruker du? jeg har bestnadig brukt regntrekk fra simo eller teutonia på mine quinnyvogner. men når det er sagt så har jeg hatt; quinny freestyle 3xl og quinny formula 3xl. dette er etter min smak mye bedre vogner enn comforten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå