Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #1 Skrevet 21. mai 2006 Jeg får litt noia når jeg tenker på keisersnitt egentli. Har planer om å føde vanlig, men tenker om det skulle skje noe galt og det blir til med keisersnitt. Tar det lang tid å gjennomføre i såfall? Så et innlegg her for en stund siden at de binder fast hendene dine under inngrepet... Jeg har sykt klaus, så det hadde de ikke fått lov til med meg ass! Men er så redd for at jeg skulle fått panikk nder inngrepet=/ Noen som kan forklare litt hvordan det foregår / hvordan dere opplevde det?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #3 Skrevet 21. mai 2006 Binder fast hendene??? I såfall til en veneflon, som er en nål inn i hånden, hvor medikamenter av ulike slag settes. Jeg skulle egentlig føde naturlig, men det endte med keisersnitt fordi jeg var sliten og fosterlyden gikk ned. Opplevde det som en veldig ålreit operasjon, hvor jeg var våken og fikk med meg det som skjedde. I ettertid, føler jeg meg kanskje litt snytt for selve fødselen, spesielt nå som jeg skal ha nummer to og ikke vet hva som venter meg. Jeg var jo tross alt klar for selve fødselen, men stoppa opp på 5 cm åpning. Føler jeg sleit mye og ikke helt fikk opplevelsen jeg hadde sett frem til. Når det er sagt, så gjentar jeg; jeg opplevde ks som positivt.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #4 Skrevet 21. mai 2006 heisann!! jeg har vært med på en del operasjoner, og INGEN har de bundet fast hendene?? hallo?? hvis det er et hastekeisersnitt legger de deg i narkose og får ongen ut i en fart. hvis det er planlagt har de jo selvfølgelig mye bedre tid. det er det verste jeg har hørt altså. at folk alltid skal drive å skremme hverandre så jævli mye på disse sidene. hvor blir det av søstermentaliteten? skal vi heller ikke støtte hverandre?? skriv om din verste fødselshistorie...jaja.. dessuten så er det vel ikke fritt valg om man ønsker å føde normalt eller ks. så lenge du ikke har indikasjoner på at du må ha ks, skal man vel klare å føde normalt. og folk gjør det igjen og igjen..jaja.. det går nok greit det der.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #5 Skrevet 21. mai 2006 Hei Min operasjon var jo for såvidt hastekeisersnitt, men ikke kritisk, for å si det sånn. Jeg opplevde folka som svært profesjonelle og jeg fikk spinal. Heller aldri hørt om å binde fast................kanskje på ett eller annet horrorsykehus?!?!??
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #6 Skrevet 21. mai 2006 Hei jenter! Det var da enda godt at de ikke gjør sånn, syntes jo det hørtes horribelt ut! Nei jeg håper inderlig på å få føde normalt jeg, bare ble litt skremt av den tanken der. Var godt å få svar av dere, ble mye roligere nå Takk *hovedinnlegger*
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #7 Skrevet 21. mai 2006 Jeg måtte også ta keisersnitt på første mann fordi livmorhalsen ikke ville åpne seg til tross for gode rier i to døgn (kom bare til 5 cm og de var tøyd opp...) Opplevde keisersnitt som en god opplevelse. De var godt å være våken å høre det første skriket:) Men det stemmer at jeg ble bundet fast på operasjonsbordet ja. Både nederst på beina og på armene. Men det er bare av praktiske årsaker. Operasjonsbordet blir lagt på skrå til siden for at eventuelt blodsøl skal renne ut og ikke bli liggnede inni magen. Og så må de jo lirke gangske godt for å få ut ungen. Det er jo ikke akkurat en halvmeters snitt de tar i magen heldigvis! så litt røsking ble det, men du kjenner ingenting!! Ikke noe å grue seg for. De er så flinke!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå