Gå til innhold

Halsbrann!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen noen gode råd? Jeg våknet flere ganger i natt med halsbrann. Tok først en pille mot halsbrann, men den hjalp ingen ting. La hodet høyt (satt nærmest) og fikk til slutt sove. Men i fire tiden våknet jeg igjen... Da sto jeg opp og spiste en yoghurt og drakk et glass melk. Det hjalp i hvertfall litt mer. Spiste ikke noe spes i går kveld heller, så jeg vet ikke hva jeg bør holde meg unna!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også vært en del plaget. Gikk på apoteket og fikk noen tyggetbl som heter Gaviscon. De tygges og legger seg som et skum over maten sånn at oppstøt ikke er sure lenger. De hjelper meg godt ihverfall. Spesielt grillmat og "tunge ting" med masse krydder gir meg halsbrann. Pizza og taco er syndere også. Lykke til

Skrevet

Enig med forrige "svarer". Legger til at Gaviscon kommer som flytende mikstur også, jeg foretrekker den. Lykke til!

Skrevet

Gaviscon. novaluscid og link er mest effektivt - ellers: ligg høyt om natten, bygg det skikkelig opp i senga, unngå tomat, løk og sterk mat, unngå juice og spis minst mulig sukker da alt dette forverrer halsbrann :/

Skrevet

jeg har også en del halsebrann, men melk hjelper på meg..

Skrevet

Jordmora mi anbefalte meg å ha ett pr kjeks på nattbordet som jeg tygger lenge og vel på, FØR jeg står opp! Hjelper på syrebalansen..

Hjalp meg. Og banan og melk, Nyco, rå gulrot som du tygger sakte, og Lovehearts(beste til meg!)

Skrevet

mandler hjelper også.men ligg på venstre side,da klemmer du ikke på gallestein slik at den produserer mer gall.

jeg spiser titralac for jeg får kvelingsfornemmelser av gaviscon og aflurax.

men jeg får hard mage av det.

Skrevet

TITRALAC :) :) :)

Skrevet

Lovehearts er også det beste her i huset.

Skrevet

Novalicid tyggetabletter går det denne gangen... 10 ihvertfall om dagen...

Skrevet

Her i huset er det yoghurt og salte kjeks som hjelper. Puffet ris (tørt) harogså en positiv virkning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...