Gå til innhold

Vond pupp og vond skulder/arm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en datter på 9 mnd. og har sluttet å ammet. Men siden desember har jeg plaget med sopp i høgre bryst som ikke har blitt bedre, samt vond høgre skulder med strålinger ut i arm.

Da min datter ble født, hadde jeg vondt helt ut i fingrene - så det er mest sannsynlig nerver i klem.

Dere som sliter med vond pupp - sliter dere også med vonde skulder/armer? Og hvor lang tid tar det å bli bra i puppen etter man har sluttet å amme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5107829-vond-pupp-og-vond-skulderarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her å lurer på om du trenger en skikkelig soppkur innabords. Vet jo ikke hva du har prøvd men hvis du bare har beh lokalt kan du høre med legen om å få diflucan - tror det er kapsler. de pleier å virke de.

Ang armen/skuldren - kan det være senebetennelse? Hvis du ikke har vært hos legen anbefaler jeg å ta en tur og spørre etter om du kan få betennelseshemmende medikam. - voltaren f.eks eller noe lignende. Hvis det fortsatt ikke går oveer bør du få tatt prøver/bilder for å finne ut hva det er. Hvis du har en slik lege som ikke bryr seg så ring en annen!! - og mas, det skal du ikke bekymre deg for - det er deg det gjelder så stå på ditt.

Lykke til

Hei! Den vonde skulderen høres ut som senebetennelse. Har hatt det, og beskrivelsen din er lik sånn som jeg følte det. Hvis du har vondt i skulderen, så er det normalt at det stråler nedover armen og ned i fingrene. Jeg anbefaler manuell terapeut eller fysioterapeut. Hos legen vil de vanligvis først prøve betennelsesdempende tabletter, og så hvis ikke det hjelper prøver de med kortison sprøyte i skulderen. Den er bare effektiv hvis det er skulderen som er problemet! Hos meg satt årsaken i muskler i ryggen... Så da var manuell terapeut mye bedre! Hun hjalp meg med uttøyning og øvelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...