Gå til innhold

Tempe for å IKKE bli gravid? (samme som på skravlesiden)


-Mariposa-

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har tenkt å få barn etter hvert, kanskje til neste år. Men i mellomtiden har jeg et ønske om å slutte på pillen for å øke sjansen for at kroppen er "klar" når vi først setter i gang og prøver. Jeg synes kondomer er skikkelig turn-off, og vurderer derfor å tempe for å kunne ha "sikker sex" i sikre perioder. Men jeg lurer litt på hvordan en gjør dette? Tenkte å få meg en konto på fertilityfriend.com. Men bruker man vanlig termometer? Hvor langt opp i vagina skal man ta tempen?

 

Er det noen som har erfaring med dette? Når er de "sikre" periodene? Rett før og rett etter mensen selvfølgelig, men ellers? Ei venninne av meg sa at når tempen går opp har man hatt eggløsning og da er man ikke lenger fruktbar? Men hvor lenge kan spærmen leve inne i meg?

 

Hmmm, mange spørsmål. Veldig takknemlig for svar:)

 

Noen som har brukt denne metoden og unngått og bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

JEg tror nok dette kan funke fint, bare du er nøyaktig i målinger osv.

 

Men tempen taes IKKE i vagina, men i munnen !! hehe Greit å vite liksom..

 

Lykke til, håper noen som har mer peiling enn meg kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen er mer rett om den taes vaginalt eller i rumpa enn hvis du tar den i munnen.

 

Jeg tok tempen vaginalt, og fikk fine temperaturer med et normalt digitaltermometer.

 

Alikevel anbefales det at du kjøper et termometer med to desimaler.

 

Det finnes mange bra sider på nettet om hvordan du skal tempe og lese av kurven. Anbefaler at du søker etter disse selv. F.eks søk på eggløsning og temperaturer...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...