Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man overhodet ikke får symptomer på MA. Hvordan oppdager mange det rundt uke 13 da? Er jo ingen ordinære kontroller rundt den tiden? Huff, bare lurer jeg. Litt engstelig jeg, ettersom jeg ikke har mange symptomer og er i uke 12. Er ikke så øm i puppene lenger. Det eneste symptomet mitt er at jeg er trøtt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5107507-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe svar å få fra meg dessverre, men lurer på akkurat det samme som deg, er 12+3 idag. Jeg skal på ultralyd til onsdag, bare for å få bekreftet at det faktisk er noe der inne!! Det er sikkert ganske normalt å bli litt engstelig når symptomene våre ikke er det lenger!!?? Lykke til!

Hm, ikke så lett med MA...

For det første, det er svært lett å bli redd når de typiske symptomene fra 1.trim forsvinner, jeg tok meg selv i å savne kvalmen min og de såre puppene... Dette er så vanlig ät det står i nesten alle bøker for gravide. Det går bra med de fleste, så prøv å ikke bekymre deg unødig:)

For det andre; MA er svært sjeldent, sammenlignet med SA. Har det gått bra til uke 13, er det svært sannsynlig at det går bra videre også. I og med at det er såpass sjeldent, er det nok best at man ikke sjekker alle for dette, det hadde nok skapt mer frykt enn det hadde gjort nytte.

Har hatt MA selv (litt etter 3mnd-grensen), og hadde ingen anelse om at fosteret ikke levde. Det begynte med kraftige menssmerter på kvelden, fortsatte med blødning, og endte opp i abort sent på natten.

Sist men ikke minst; hvert svangerskap er unikt, så sånn sett er det litt feil å sammenligne med andre(s) svangerskap, men vi gjør det jo likevel...:)

Håper du kan nøye deg med å være trøtt, det er jo et bra tegn det:)

har det akkurat likt som deg lillevenn, jeg er i min 13uke... skal ikke til UL før uke 15 (ikke mulighet å få time før).. men jeg prøver å betrygge meg med at det stort sett ikke er noe å bekymre seg for så lenge en ikke blør eller har magesmerter, og at symptomene kan komme å gå (og de skal mildnes fra den 12uke ca)... det må dere også prøve på:) masse lykke til!!!

klem

Hei!!

Jeg er nå 18.fullgåtte uker og har fra jeg var 12 uker hatt ekstremt lite symptomer. Har vært til jordmor og hørt hjertelyd og det er alt. Venter nå på ulyden til uka. Det er helt normalt å ikke ha så mye symptomer i disse ukene, og hvis det skulle være noe galt ville du på en eller annen måte merket det på kroppen... Jeg er sikker på at alt står bra til inni magene deres! Bare senk skuldrene deres og nyt graviditeten! Stort sett alle har det slik iperioder sa jordmoren til meg...

Annonse

Det er helt vanlig at svangerskapssymptomene forsvinner rundt uke 12, det er fordi hcg-produksjonen roer seg ned da. Det at du fortsatt er trøtt er jo et godt tegn på at du fortsatt er gravid:-)

Mange oppdager at noe er galt (MA - SA) fordi man får en stor blødning, noen fordi jordmor ikke finner hjertelyd og dermed henviser til UL. Andre opdager det på privat UL.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...