Gå til innhold

SA åssen begynner det???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er det noen som kan fortelle meg åssen sa begynner..

Er så usikker på hva som skjer og hvorfor,kan ikke spørre noen derfor håper jeg noen her kan hjelpe meg.

Er i 7 uke begynte med rosa utflod i går og litt blod på kvelden,

har i dag bare lagt men tør nesten ikke å gå på do!!

har ikke noe vondt,bare brunt utflod i dag!!HJELP hva er dette?

Fortsetter under...

for meg begynte det akkurat som deg på fredag kveld. Var 7+1 da.. brun utflod lørdag morgen og litt rosa på papiret da jeg tørket meg. Dro på legevakta og de så på ul at hjerte slo sakte.. utpå kvelden begynte jeg å blø slimete mørkerødt blod og fikk smerter. Blør fremdeles idag, men som mensen.. nå ønsker jeg bare kroppen klarer å kvitte seg med alt! Lykke til :) Fortell gjerne hvordan det går!

Noen blør tidlig i svangerskapet uten at det er skjedd noe med fosteret. (Det er bl.a. noe som de kaller festeblødning - som kan komme når egget setter seg fast i veggen på livmoren).

Noen ganger betyr blødning at fosteret har gått til grunne, og livmoren renser seg med en blødning. Du er svært tidlig i svangerskapet, og uansett om du er oppe eller ligger - vil du ikke kunne påvirke det som skjer med deg nå. Dette skjer oftest fordi det har skjedd noen alvorlige feil med fosteret og det er ikke levedyktig. Dermed ordner naturen opp og kroppen kvitter seg med den. Nesten 60 % av alle svangerskap går til grunne så tidlig.

Jeg synes du skal ta kontakt med legen din i morgen og spørre om en undersøkelse for å finne ut om du fortsatt er gravid og hvordan det står til med fosteret. Noen ganger bør man gjøre en utskrapning hvis det er gått galt, for å forebygge infeksjon i livmoren.

Hvorfor er det ingen du kan snakke med, anonym? Synes du skulle forsøke å få snakket med noen om dette, det er ikke så lett å dvele ved sånne tanker på egenhånd.

*klem*

Takk for svar..

Det har ikke kommet noe nå dem siste timene,når jeg har vært på do.

Mannen min jobber i utlandet så jeg får ikke tak i han før til onsdag.

Vi har ikke sagt til noen at vi skal ha en baby?.

Derfor vil jeg iallefall ikke si noe nå heller.For jeg orker ikke så mye prat.

Men jeg har på følelsen at dette kommer til å gå bra,

selv jeg har nettopp kommet over sjokket at jeg er gravid.

Vi har gledet oss nå dem siste 2 ukene.

jeg ringer til jordmor i morgen..

Takk igjen...

Annonse

Ikke for å skremme deg, men slik har det begynt med meg begge gangene. Hadde en SA i begynnelsen av mars (8 uker på vei) og så MA i går (9 og 1/2 uke på vei). Jeg oppdaget lys rosa utflod som i løpet av en dag utviklet seg til små rosa flekker. Etter en dag elller to kom det friskt blod. Ved SA'en ordnet kroppen opp selv, merket ikke at fosteret kom ut, hadde ingen smerter. Denne gangen startet det også med blødninger og venter nå bare på at kroppen skal greie å ordne opp selv.

Hadde jeg vært deg ville jeg ringt til legevakta med en gang for å bli undersøkt. De kan sende deg viderere til sykehus for UL. Så slipper du sitte hjemme å vente og stresse deg. Dersom det går bra, er det ikke bra for barnet med mye uro og stress...

Lykke til, håper det ordner seg for deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...