Gå til innhold

Bilsete eller bag og nett??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hej.. jeg er ingen sikker kilde.. men spebarn skal ikke sitte den første tiden over lengre perioder, så hvis du har lang vei fra sykehuset slik som meg, er det snedig me bag, så du slipper å stoppe hvert tiende minutt for å holde babyen. det har no jeg tenkt=) lykke til..

Det finnes bilstoler som er ment for nyfødte, men de skal uansett ikke sitte i dem mer enn 30 min av gangen pga presset på ryggen. Så har du lange distanser du må kjøre med babyen kan jo dette fort bli slitsomt, stoppe hver halvtime.

Bag er bedre for ungen, men den må være godkjent til bilkjøring, stiv i siden og så må du ha nett. Vet de flest er imot bag, da ungen vil bli slengt rundt inni den ved en evt bråstopp/krasj, samt at ungen lett kan skli rundt hvis veien er dårlig og svingete. Kjøring med bag er ulovlig i Sverige (eller var det danmark?) og det er snakk om at det blir det i Norge også.

Så her er det jo både for og imot. Vi kommer til å gå for begge deler, Rett og slett fordi vi bor på landet med lange distanser hvis vi skal noe. Eneste vi har problem med er å få tak i nett, de fleste butikker har jo sluttet å selge det. Noen som vet hvor dette fortsat selges?

Og jeg vil ikke starte noen diskusjon på dette med bag.

Annonse

Det finnes et veldig godt alternativ til bilstol og bag med nett. Cluet er at barnet skal festes med fem punkt sele, for at det ikke skal kunne slenges hit og dit, og for og slippe så veldig sittende stillig har det kommet et veldig godt alternativ til leie på baby-kos: en boxette det er en liten bag med innebygget fempunkt sele og som i tilllegg festes i bilens tre punkt sele.Da ligger barnet flatt,samtidig som det er godt festet slik at det ikke kan slenges rundt i bagen! Den skal jeg bruke den aller første tiden, og å over til bilstol acta garco med base nåe barnet er et par måneder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...