Gå til innhold

Noen som har erfaring med to tette og amming??

Anbefalte innlegg

Jeg la denne inn på skravlesiden, men den hører vel egentlig mer til her...

Lurer så fælt på om jeg skal slutte og amme eller ikke.. Jeg har en datter på 11 mnd, og skal ha en til i november. Ammer fortsatt 1-2 ganger om natten, og 2-3 ganger om dagen, og jeg ser for meg et forferdelig styr med å slutte med det.... (Hun våkner ofte og får mm når vi legger oss, og så våkner hun igjen kl 4:30 og vil ha mm igjen. Etter dette er hun noen ganger litt vanskelig å legge igjen, men stort sett sover hun ihvertfall til kl 6 etterpå.)

Lurer på flere ting:

1: Hvis jeg slutter å amme så sover hun kanskje hele natten gjennom??

2: Hvis jeg skal slutte og amme, så må jeg gjøre det nå ganske snart så hun liksom bli helt ferdig med det til babyen kommer??

3: Nå tror jeg jeg har ganske labert med melk, men hadde kjempemye melk de første månedene. Hvis jeg fortsetter, vil produksjonen eksplodere igjen etter fødselen slik at det blir nok til begge, eller vil den fortsette på samme nivå?

4: Det er vel også slik at næringsinnholdet i melken er tilpasset akkurat alderen til babyen, -hvis jeg fortsetter å amme, vil den være like bra tilpasset til den nyfødte når den kommer da??

Hvis det er noen som har orket å lese alt, og har noen erfaringer å dele med meg blir jeg veldig glad!!

Fortsetter under...

Om hun sover over om du slutter å amme er ikke godt å vite.

Om du vil slutte nå er opp til deg og barnet. Du kan godt forts ammingen hele svangerskapet hvis du ikke skulle få premature rier - da er det stopp. Hvis du forts å amme hele svangersk tilpasser melka seg til babyen i magen til den kommer - du vil få råmelk før fødselen setter inn. når babyen kommer blir melka igjen som for en nyfødt - samme prosess. Hvis du ønsker å tandemamme går det helt greit -men baby har førstertt til brystet.

Hvis du vil snakke med noen som har egen erfaring anbefaker jeg å gå inn på ammehjelpen.no - søk på f.eks langtidsamming så kommer det opp noen alternativer - bla tlf nr til ammehjlper med spesielle kunnsakaper( eller noe i den duren.....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...