Gå til innhold

April: Min foedselsrapport

Anbefalte innlegg

Natt til onsdag 26 april merket jeg at proppen begynte aa takke for seg. Paa kvelden hadde jeg noen vonde intensive rier i ca 1 time foer det ga seg.

Kl 0430 den 27 var jeg paa do og det kom en del blodtilblandet slim. Noen min etter begynte jeg med rier, de kom med kort mellomrom og var intense syntes jeg. Saa vi reiste inn til foeden kl 0730. Jeg hadde da allerede 3 cm aapning, snakket om smertelindring og sa jeg nok ville ha epidural naar tiden var klar for det. Skulle proeve badekar, men det var saa vondt at jeg klarte ikke gaa og kastet bare opp. Saa jordmor sa det var like greit aa sette epidural med en gang. Ca kl 9 var det gjort, og kl 10 hadde jeg 5 cm aapning. Kl 12 var det blitt 9 cm, vannet gikk da jordmor sjekket meg siste gang.

Epiduralen virket saa godt at riene var helt overkommelige. Rundt kl 13 begynte Mikkel aa legge seg lavt i puls og ville ikke komme seg opp igjen. Saa da skjedde ting litt raskt. Barnelegen, en ekstra jordmor og barnepleier kom. Jeg skulle begynne aa presse selv om det var 9 cm aapning, og legen skulle hjelpe til med vakum. Det ble litt skremmende dette paa slutten, kjente ikke naar riene kom lengre saa maatte bli instruert til naar jeg skulle presse, og jeg gjorde en kjempejobb sa legen . Pappan sto skremt ved siden av meg og holdt oksygenmasken forran munnen min. Ble fortalt at babyen mest sansynlig ville bli tatt ut paa et annet rom med en gang, og det ble han. Han var ganske blaa og livloes naar han kom ut. Men fikk fort tilbakemelding om at alt var bra med ham, saa rakk aldri bli helt hysterisk. Og etter et par min fikk jeg gutten min paa brystet. Trass dette ble det bare et par pyntesting, og jeg er i kjempeform. Er absolutt ikke skremt fra aa gjoere dette igjen;)

Dro hjem fra barsel allerde etter 2 doegn. Og her hjemme storkoser vi oss, han er kjempego og spiser og sover for det meste.

De vitale maal var forresten 3556 gram. 50 cm. Hode: 36 cm

Skrevet paa snart mamma noen dager etter.

Naa er Mikkel 3 uker og 4 dager, og er fortatt verdens snilleste og herligste gutt!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5106625-april-min-foedselsrapport/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...