Gå til innhold

Anbefalte innlegg

..barnet har begynt med grøt?

Min tuppehøne på 5 mpnter har nå fått grøt i 3 dager.

Vi har valgt å begynne med nestle sin risgrøt.

På pakken står det at smaksprøve tilbredes med 1 ts pulver, og mme til ønsket mengde.

Det blir jo litt grøt det der, og min tuppehøne har spist omlag halvparten av den mengden i 3 dager.

-Grunnen til halvparten er vel like mye at jeg er forsiktig og ikke tørr gi så mye, somat hun ikke vil ha. For jeg hadde nok fått i henne mer dersom jeg hadde prøvd. For det virker ikke som om hun missliker det. Det går veldig bra.

Mener å ha lest at de fleste kommer opp på full posjon, altså grøt av 1 dl pulver etter 1 til 2 uker.

Så da lurer jeg på om jeg bare skal gi min tuppehøne grøt til hun selv ikke vil ha mere, og at jeg ikke trenger være så redd at magen hennes får sjokk...for jeg må jo vel snart øke mengden.

Ja, foresten;

Jeg har gitt henne grøten på formidag, sånn mitt imellom to flaskemåltider. slik for å se om hun tåler det. Og det virker jo slik.

Skal jeg da heller gi det til kvelden rett før hun skal ha siste flasken med mat?

For det er jo det som er hovedplana, og å innføre gråten til kvelds.

Noen med mer erfaring enn meg der ute som kan gi meg noen tips?

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5106351-hvor-fort-%C3%B8ker-dere-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle er sikkert så opptatte med de andre grøtdiskusjonene som er på gang her.. :)

Men det jeg tror er:

Når du merker at jenten din ikke reagerer nevneverdig på grøten kan du øke. Ha i bakhodet at risgrøt kan gjøre magen hard, kanskje du kan koke litt sviskesaft og ha i grøten når du nå skal øke mengden, for sikkerhets skyld.

Hvis du nå lar henne spise til hun sier stopp så tror jeg det skal være ok, altså.

Jeg ville ventet til måltidet er skikkelig etablert før jeg evt. flyttet det til kveld. (Til hun spiser fulle porsjoner - eller noenlunde lik mengde pr. dag.)

Forresten så er det mange som finner ut at det er lurt å gi grøten en god stund (en time, f.eks.) før siste flasken - ellers er babyen så mett etter grøt at den ikke vil ha melk (og blir dermed tørst i løpet av natten).

Men du vil jo fort nok merke om dette er nødvendig hos dere også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...