Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trudde jeg hadde ganske klart for meg hvordan dette fungerer men jeg har nå blitt litt usikker...

Pappan går hjemme på rehabilitering. Har ikke vert i jobb på 5 år. Jeg har jobbet hele tiden og vil ta ut permisjon med 100% lønn. Hvis far hadde jobbet, skulle han hatt 5 ukers permisjon. Hadde de ukene blitt tatt av mine uker eller er de ekstra? Og siden han ikke får ta ut permisjon ( da han er hjemme uansett) får jeg da hans uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fars uker blir tatt fra mors uker, ja. Dvs 43 uker tilsammen, 38 til mor. Men vet ikke helt om hvordan det er når far ikke har opptjent rett til permisjon, om du får de automatisk eller om du må søke. Skulle tro du fikk de automatisk, da...

Skrevet

Da tror jeg at jeg får de automatisk. Han nevnte da ikke no annet på TK da jeg leverte søknaden...

Skrevet

Du må nok søke om å overføre de til deg på fødselskjema som skal til trygdekontoret

Skrevet

De blir tatt av mors uker..

Pappapermisjonen kan ikke overføres til mor, det prøvde vi på, men trygdekontoret sa nei..

Skrevet

Viss far ikke har rett til permisjon, så går de ukene automatisk til deg. Når jeg skulle ha min første, så hadde ikke pappan rett til permisjon da gikk de ukene over til meg..Gå inn på trygdekontoret på internett å les, har akkurat hvert der selv.

Skrevet

trygdeetaten.no... gå inn der

Skrevet

Også var det dette med "mine" eller "mors" uker igjen... det er bare de tre ukene før termin og seks uker etter termin som er mors. Og seks av ukene er fars (etter 1. juli). Resten skal fordeles mellom mor og far, og tilhører sånn sett ikke den ene eller andre.

Skrevet

Samtidig har far nå lovfestet rett på 5 (6 uker fra 1. juli), og disse må man søke overført til mamma, ellers bortfaller disse 5 (6) ukene. Uansett hvem man mener ukene tilhører.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...