Gå til innhold

forstår ikke dette med termindatoer..

Anbefalte innlegg

Den ultralydterminen de satt opp på ultralyden samsvarer, viss jeg regner tilbake, med den dagen jeg skulle fått neste mens.. det kan jo ikke stemme vel? har hatt veldig regelmessige sykluser før jeg begynt på p-piller, og selvfølgelig under p-pillebruken..legen på ultralyden sa alt var bra med barnet da, men kan det være at hun bare er liten??, eller at hun er for liten i forhold til det hun skal være...?? blir så frustrert og bekymret av dette her..

Fortsetter under...

Alle har forskjellige tidspunk når de har eggløsnings selv om mensen er punktlig. Når de måler babyen på ultralyd mellom 18-19 er alle babyer nesten like store.. Og om din baby er mindre en andre babyer som ikke er så veldig sansynlig er det i så fall bare snakk om dager.. Ultralyd er som regel VELDIG riktig! I mitt forrige svangerskap nekta jeg å tro på UL terminen da den var 3 uker senere en mens termin, jeg stressa veldig med "hva om jeg måtte settes i gang" o.l. men når gutten kom var han helt etter alle mål selv om min mage hade vært kjempe stor under svangerskapet! Denne gangen stoler jeg i hvertfall blindt på UL terminen og du trenger nok ikke uroe deg du heller :-) Babyen bryr seg ikke hva som står på dine papirer den kommer + - 2 uker rundt den datoen.. Håper dette ga deg litt svar. Uansett så blir en veldig tett oppfulgt i slutten av svangerskapet om babyen skulle bli veldig stor og om de misstenker at UL terminen er feil!!

Som over her, ultralyd terminen samsvarer ikke nødvendigvis med din menstermin, men den samsvarer med babyens størrelse og modning. Babyen kommer når den er klar (i de fleste tilfeller), og både lege og sykehus følger ul-terminen.

Garantert ingenting og bekymre seg for, alle babyer vokser forskjellig! Uke 17-19 er da de er likest i vekst (ikke like), dermed kan de best fastslå termin ved ul disse ukene. Legene hadde garantert sagt ifra om de synes hun var for liten.

For å berolige deg selv kan du jo evt ta en privat ul litt senere.

Vil legge til at det er fryktelig slitsomt å gå over termin (gikk 10 dager over ul-termin med min første, 14 dager over menstermin), så om du er førstegangsfødende ville jeg forholdt meg til ul-termin, helt klart! Litt surt nå å bli satt tilbake i tid, men det er ennå tyngre mot slutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...