Gå til innhold

Hjelp! hun våkner ca. hver andre time om natta! (6mnd)

Anbefalte innlegg

Tidligere har hun spist to ganger etter sin legge tid og en etter min, og sovet til i syvtida. De siste 2 mnd. har hun våknet masse hele natta igjennom. Hun vil ha pupp (men tror ikke det er for melkas skyld, hun får grøt på dagtid). Har forsøkt med vann og kos, men det funker ikke. I natt lå hun på eget rom:( for første gang, men ingen endring av den grunn! Noen tips?

Fortsetter under...

Det kan jo være tenner på gang. Jenta vår var også sånn over en lengre periode og til slutt viste det seg at det var tennene.

Tar du henne fort opp hvis hun gir lyd fra seg? Jeg forsøkte å la henne ligge 5 - 10 min før jeg kom inn til henne, og da hadde hun roet seg igjen. Det er ofte de våkner og sovner igjen etter en stund uten at de trenger å bli tatt opp.

Et annet råd er å øke til et kestra måltid. Jenta vår roet seg ikke på natten før hun begynte med middag og grøt til kveldsmat før leggetid.

Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men håper det ordner seg etter hvert;-)

Hei du!

Vi hadde også noen sånne netter rundt den tida der. Vi ga henne smokk, sang litt, strøk over hodet osv til hun sovnet igjen. Noen ganger funket det, noen ganger ikke. Når dette ikke funket fikk hun pupp, men ikke hvis det bare var en time siden sist, da prøvde vi å få henne til å sovne igjen. Jenta vår spiste 4 ganger om natten fram til hun var over 7 mnd. Dette er slitsomt, så nå har vi avvent henne med nattpupp og det har gått overraskende bra. Anbefaler nattavvenning for deg også etterhvert når jenta di spiser to eller flere faste måltider på dagen. La pappaen gå inn til henne når hun våkner, ikke ta henne opp med en gang, men snakk rolig, gi smokk, stryk henne over hodet og neseryggen og prøv dere fram. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...