Gå til innhold

Gravid og arbeidsledig, hva får jeg utbetalt?

Gjest

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Ser det er en stund siden du skrev dette, men jeg har ikke oppdaget disse sidene før.. Dagpenger du får som arbeidsledig teller på samme måte som lønn. Du kan vel få 80% utbetalt i tolv mnd eller 100% i 10 mnd. Mener jeg!! Så lenge du har rett til dagpenger (eller lignende) i seks av de ti siste mnd før terminen/fødselen så har du rett på denne støtten. Hvis ikke får du bare engangsstønaden...ca. 30.000.

• 3 uker senere...

jeg har et lite problem..jeg har kun en ekstrahjelp stilling,ikke godt betalt. Jeg får ikke hjelp hos sosialen,fordi samboeren min liksom tjener for mye..men dette stemmer ikke. Vi spinker å sparer,å har alltid hatt på nippet nok (da spiser vi ikke middag!!) Hva kan jeg gjøre da?

• 9 måneder senere...

Hei

Jeg har så og si samme problemet. Jeg skal nå begynne i en barnehage, men dette er igjennom nav.

jeg har ikke tjent nok til å få dagpenger, men jeg får jo noen kr pr dag, siden jeg har fått den praksisplassen.

Men hvordan blir dette etter at barnet har kommet?

Får jeg støtte fra nav da også? Jeg synes det er utrolig lite penger med bare engangsstønaden og barnetrygden:(

Forloveden min jobber jo også da, men det er ikke snakk om mye i mnd nei!

Det er dyrt å forsørge et barn, men ikke minst alle de utgiftene med barnevogn, barneseter, stellebord, sprinkelseng osv!!

• 2 uker senere...

Så fort du begynner i permisjon så mister du all støtte fra nav. Da har du bare engangsstønaden og barnetrygden. Blir det for lite så må du søke om mere hjelp fra sosialen.

Sitter i samme situasjon selv og det er ikke så veldig morro.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...