Gå til innhold

Mai: Termin i dag....og her sitter jeg :-(


Tigerjenta *Mamma til 3*

Anbefalte innlegg

Dette står på meg i dag:

I dag er det søndag 21. mai.

Du går nå i 41. svangerskapsuke og har -0 dager (0 uker) til termin søndag 21. mai 2006.

 

Men jeg er hjemme, uten antydning til fødsel en gang. Første mann kom dagen før termin, og andre kom 8 dager etter så jeg kan nok bare smøre meg med tålmodighet.

 

Vi har visning på huset vårt i dag også, så det er vel like greit at det ikke skjer noe! Han kommer før jul det er i alle fall sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da er vi i samme båt. Jeg har også termin i dag, og her sitter jeg!!!

0 dager og 0 uker til termin. Lurer på om det står -1 dag i morgen? Håper inderlig jeg slipper å se det, men det er nok bare å smøre seg med tålmodighet.

 

Dette er min første fødsel men barn nr. 2. Min første ble tatt med planlagt keisersnitt 5 dager før termin så da visste vi dato og klokkeslett.

 

Det er jo litt spennende denne gangen da. Folk er så rare når jeg ringer for de tror det er noe på gang, hehe..

 

Noen er veldig redd for at vannet mitt skal gå!!

 

Ja ja lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke alene. Her sitter j også med -0 dager til termin.. Jada, men ingen tegn til fødsel... Skjønner ikke hvorfor tida skal gå så tregt nå når det har gått fort fram til nå... Blir lei av denne ventinga j. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er 15 dager over terminen jeg... Var på sykehuset i går, og alt står bra til med babyen og jeg er visst moden, så de gjorde ingenting... Skal tilbake i morgen!

 

Er veldig lei av å gå gravid nå ja! Og veldig nysgjerrig på hvem som er inni der..... :)

 

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 dager over termin... Det var mye. Trodde man ble satt i gang da. Jeg er 7 dager over termin. Skal til overtidsvurdering om fem dager. Er spent på om fødselen blir satt i gang da eller hva som skjer. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også man ble satt igang når det var 14 dager over terminen, men legen sa at innen lørdag skal h*n være ute, for ingen går mer enn 3 uker over tiden.... Får se hva de sier i morgen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei,

 

Termin 10mai, -13 dager over nå. Tok selv kontakt med sykehuset idag for å forhøre meg om overtidskontroll osv, fikk time til overtidskontroll allerede imorgen tidlig.

 

Endelig begynner ting og skje, er så sliten og lei av og vente. Har et innerste håp om at ting setter igang av seg selv, men slik det ser ut nå kan det virke som det ender opp med igangsetting med drypp (håper ikke det gjør altfor vondt, har hørt noen skrekkhistorier der allerede).

 

Men, skal bli godt å få noe å forholde seg til imorgen - en ting er sikkert, er at jeg blir mamma iløpet av denne uka og det blir kjempespennende.

 

Så som du ser, er du ikke alene om å gå over tiden.

 

Hilsninger fra spent førstegangsfødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå begynner jeg å bli lei. Termin om -2 dager. At to dager kan være så lange er helt utrolig..

 

Jeg har nesten gitt opp at fødselen skal starte normalt, for jeg har ingen symptomer på at noe snart skal skje..

 

Alle spør og maser og mobilen min piper fra fjerne og nære venner og familie.. Det er jo koselig at alle tenker på meg, jeg fokuserer på det istedet for å bli irritert for jeg gjør akkurat det samme til mine venner for jeg er jo så spent om det skjer noe..

 

Jeg hørte at man skal til vurdering på sykehus i uke 41+3 altså 10 dager over termin for å undersøke om de skal sette igeng fødselen, det er bra at de ikke venter for lenge syns jeg, for ungen er jo ferdig og mor er lei av å være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 2 dager på meg også nå, men er i godt humør nå. Har vært hos jordmor og hun trodde d nærmet seg. Var moden og hun gjorde den strippinga. Vondt i magen etter d, men d er vel normalt... Uansett j håper d snart skjer noe, og at hun hadde rett!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stripping er tøying av livmorhalsen. Ikke særlig behagelig, men skal visstnok hjelpe til å gjøre en moden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ikke godt ut nei, håper jeg slipper det!! Jeg er 3 dager over termin og det føles som en uke.. Utrolig for jeg hadde forberedt meg på å gå et par uker over tiden, visste ikke at det skulle bli så vanvittig kjedelig å vente..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...