Gå til innhold

Svimmelhetsanfall og besvimelse


Doubichou

Anbefalte innlegg

Paa fredag for en uke siden ble jeg plutselig "slaatt i bakken" av et merkelig svimmelhetsanfall: foeltes som om tyngdekrafta var ti doblet, jeg klarte ikke aa staa paa beina lengre, forfaerdelig kvalm! Veldig ubehagelig, og jeg foelte meg som om jeg hadde bakrus resten av helga. Paa soendag tok jeg testen og fant ut at jeg var gravid. Saa jeg sa til meg selv at det antakeligvis var forklaringa da.

I gaar ettermiddag var jeg kvalm igjen, syntes at jorda ikke var helt "vater" men helte liksom. Pussig foelelse. Var i byen og plutselig maatte jeg loepe etter 2.5 aaringen og foer jeg visste ordet av det saa vaaknet jeg paa bakken med en DIGER kul paa tinningen. Jeg husker ikke hvorfor jeg datt ; sklei jeg eller besvimte jeg? Dersom jeg sklei, saa synes jeg det er pussig at jeg ikke husket det og at jeg ikke tok meg for! Hjemme loep gubben bort til naboen som er lege. Han sa at kulen, kvalmen og synsforstyrrelsene ville gaa bort av seg selv etter hvile (jeg sa ikke noe om forrige fredag eller det at jeg er gravid).

I dag vaakner jeg ... mye bedre heldigvis, etter aa ha sovet i ett strekk fra kl 18 til kl 07.30!

Men naa lurer jeg jo litt ... jeg bekymrer meg over tilstanden min.

Er dette vanlig ved noen svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan ikke svare deg på om dette er vanlig, men jeg vil bare si at jeg har hatt en lignende opplevelse for et par uker siden. Jeg hadde vært frisk og rask hele tiden, men helt plutslig en morgen så ble jeg så kvalm. Den kom som kastet på meg, jeg reiste meg for å løpe til do, og da ble jeg forferdelig svimmel også. Da jeg kom til do, ble det svart foran øynene mine, men jeg rakk å hive meg ned på toalettet. Jeg følte meg skikkelig dårlig, og ble litt skremt for jeg vet at jeg nesten besvimte. Etterpå sov jeg noen timer. Har vært en del kvalm etterpå, men har ikke vært i nærheten av å besvime igjen. I dag er jeg 7+ 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er til tider svimmel, men har ennå ikke besvimt. Jeg har fått lavt blodtrykk i svangerskapet (er 9+4) og legen sa dette var meget vanlig.

Hadde 105/63 for 2 uker siden.Har 2 venninner som hadde 90/40, de måtte sykmelde seg pga fare for besvimelse osv.

Noen får også dotter i øra av lavt blodtrykk.Har du sjekket blodtrykket forresten?

 

Masse lykke til :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er ganske vanlig å svime av. Tenk på alt som skjer i kroppen din. Hormoner, økt blodmengde, kvalme, ubehag og masse usikkerhet som man kan bli redd og svimmel av. Første gang jeg var gravid svimte jeg av mens jeg satt på do. Hadde hatt ekstreme magesmerter, og trodde det holdt på å gå galt med barnet. Ramlet bang rett i gulvet, slo fortenna gjennom underleppa (hull tvers gjennom) og hadde avtrykk av aftenposten i halve ansiktet....Lekkert. Men jeg kom meg på legevakten, ble sjekket fra topp til tå - alt var i skjønneste orden i magen. Bare vær litt obs på at du er i "sikkerhet" når du blir svimmel, så du ikke faller og slår deg. Sett deg ned og bøy hodet mellom bena, da får du blod til hodet og kommer deg fort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foeler meg fortsatt helt miserabel, men det er troestende aa vite at det er andre som har (hatt) de samme opplevelsene. Takk for svarene deres, jenter.

Synes det er litt skummelt, bortsett fra at jeg ikke har lyst til aa falle stygt en gang til, saa tenker jeg bl.a. paa det aa kjoere bil. Det er jeg som kjoerer Lillegutt til dagmamma hver dag, saa til jobben og hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...