Gå til innhold

Konstant klump i magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det noen få uker siden jeg fikk mitt andre barn, og jeg har slått dette fra meg som barseltårer (prøver iallefall å overbevise meg selv om at det er det). Men burde det ikke da gå over snart?

Hva er egentlig forskellen på en vanlig depresjon og fødselsdeprsjon? Har slitt med depresjoner og angst tidligere, og vet innerst inne at dette begynner å bli ille igjen. Har en psykolog jeg går til, men klarer ikke prate med henne. Har bare lyst til å gråte, men klarer ikke å la andre se meg gråte. Og hvis jeg begynner å prate om det, begynner jeg også å gråte. Det er en ond sirkel:(

Jeg hater denne klumpen. Det knyter seg i brystet, og jeg skjønner ikke hva jeg er så forbanna trist og redd for.

Ble litt rotete dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vet hvordan du har det. Har det likedann selv, og har heller ikke noen å snakke med det om. Synd du ikke klarer å snakke med psykologen din. Kanskje du kan se etter en annen psykolog som du er mer komfortabel å snakke med om dette? Desverre har jeg ikke noen råd å komme med, men du skal vite du ikke er alene om denne følesen. Har en liten gutt på 7 uker og ei jente på 2 år.

Jeg er også veldig redd og trist og går rundt med en konstant verkende klump i magen.

• 4 uker senere...
Skrevet

Prøvd yoga ?

Vet det høres teit ut, men følelsen dere beskriver virker som om den ikke lar dere trekke pusten dypt nok til å "våkne" helt. I yoga finnes det mange øvelser for å øke selvfølelsen etter graviditet og fødsel, jeg har selv brukt en bok som heter Frihet i fødselen.

Har dere samboer eller kjæreste å snakke med? Tror dere trenger en god, fast klem.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...