Gå til innhold

når begynner dere å gå oftere til kontroll??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når begynner man å gå annen hver uke og hver uke??

er nå i uke 34, sist kontroll var i uke 32 og neste er i uke 36.. er dette likt hos dere??

Videoannonse
Annonse
Gjest -lilly-
Skrevet

Jeg skal på kontroll i uke 32 og 36 (ikke 34), 38, 39, 40, 41, 42

Skrevet

Jeg er 32+2 og nå er jeg igang med hyppigere kontroller.

Jeg var hos jordmor denne uken og skal til legen neste uke, så da er jeg vel i gang med ukentlige kontroller.

Syns egentlig det er litt tidlig, men legen min følger det gamle systemet så jeg blir sjekket hyppig.

Skrevet

jeg skal på kontroll igjen i uke 36 + 2 ca, så skal keg i uke28 + 5. Så har jeg ikke flere kontroller enda pga JM skal på ferie. Men jeg skal ringe og bestille time hos legen min til uken etter der igjen fikk jeg bedskjed om. Det er i allefall planen hittil:) Men synes egenlig det blir blir litt tid mellom kontrollene nå på slutten pga den svangerskaps forgiftninga jeg hadde under sist svangerskap. Da ikke jeg beskjed om at jeg skulle ha ofte kontroller på slutten.

Skrevet

hadde kontroll i uke 29, 34, 36 og neste i uke 38 og 39 (tror jeg). JM sa at hadde det ikke vært for 17. mai skulle jeg vært på kontroll i uke 37 også, men vet ikke om det var pga "grums" i urinprøven eller om det er vanlig.

Skrevet

Min jordmor sa at etter uke 36 er det vanlig å gå hver 14dag. Og før uke 36 er det vanlig med 1 gang i mnd.

Men dette er jo gjennomsnittet. Noen går vel oftere... og noen må gå oftere pga diverse plager o.l. .

Skrevet

Jeg går like ofte som sjokkabolla over her, skal i neste uke, er da i uke 36 (og da er det 1 mnd siden sist), så skal eg i uke 38, og etter det vet eg ikke...

Skrevet

Jeg er nå 35+5 og skal til sjekk idag, og jeg skal gå hver uke nå frem mot fødselen. Jeg går til både jordmor og lege, så det blir annenhver uke til hver av dem. Hadde bare tenkt å gå til jordmor og sa ifra til legen min at jeg hadde fått timer hos henne annenhver uke frem til terminen, men da fikk jeg bare beskjed om å oppgi de ukene som var "ledige" sånn at jeg kunne komme til han da. Han følger det gamle systemet og har vel sannsynligvis ikke lest de nye rettningslinjene for oppfølging av gravide.

.

Skrevet

Er også i uke 34. Jeg var til kontroll i uke 32 og skal i uke 36, 38, 39 og 40. Etter det får tassen søren meg komme ut, for da har "mamma" fått nok av venting! ;)

Skrevet

Etter 34 går jeg 1gang pr uke da jg har fårr så mye vann i kroppen=0(.

Skrevet

jeg gikk hver 5 uke fram til uke 34, så 36. skal i uke 38(som er om et par dager) hver uke etter det

Skrevet

Jeg er 34+2 og går hver 14 dag:o) Begynte vell i uke 31-32..husker ikke helt..

Skrevet

Jeg er 35+1 i dag og skal gå hver uke fra i dag av. Men har spesialoppfølging på sykehuset pga komplisert svangerskap, så mulig det er derfor jeg går så ofte nå :)

Skrevet

legen min sa at fra uke 36 er det kontroll hver uke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...