Gå til innhold

Er Louise77 her eller andre eksperter på eggløsning:-)))

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

El-testen gir vel bare positivt utslag før el virkelig kommer. Jeg vil tro at du har tatt testen helt i slutten av at den har slått ut positivt. Og at du har hatt el rett etter, og at el kanskje er blitt ferdig et par timer etterpå?!

Pos. EL-test er dessverre ingen garanti for at EL vil finne sted. Testen fanger opp LH-hormonet, som betyr at kroppen forbereder seg på EL, men om du faktisk har EL vil bare en blodprøve hos lege en uke etter EL gi svar på.

Annonse

Ja, dette er mulig... Noen har såpass kjapp lh-økning at de kun får negative tester dersom de f.eks. bare tester på morgenen, for å få positiv test hadde de da måttet teste både på morgenen og ettermiddagen/kvelden. Dersom det er tilfellet kan det være at du har hatt eggløsning ganske kjapt etter den positive testen, slik at når eggløsningen er over blir testen negativ igjen. For å være på den sikre siden - vite at eggløsning virkelig har funnet sted - kan det være en idé å tempe i tillegg. Da vil du se en temperaturøkning dagen etter eggløsning har funnet sted. Dersom du ikke får en temperaturøkning har kroppen prøvd å slippe et egg, men ikke fått det til - da er det mulig kroppen prøver igjen om ikke så alt for lenge...

Lykke til!!

Ja, som Zoomer sier kan LH hormon vinduet være ganske kort uten at det er unormalt.. Så du har helt sikkert hatt el.. og var heldig som rakk en positiv test.. :0)

Min erfaring sier meg at jeg får el mellom 12 og 36 timer etter den positive testen.. Det er ikke det samme tidsrommet hver gang. For jeg har opplevd å få el samme dag som pos test,, og også opplevd å få el 2 dager etter pos el test,,,, Men EL kom i alle fall, det var jo hovedpoenget..

Håper du får klaff nå da.,. Hvis du ble stresset av tanken på at el kan ha vært opptil 2 dager etter den positive testen kan jeg trøste deg med at svømmerne lever inni deg i opptil 5 dager.. Så det skal ikke være noe problem.. Jeg ble selv gravid i 2004 med kos 3 dager før el...;0)

Klem fra Loise

Loise.... Glemte å si at jeg testet med en el-test som trenger 40enheter for å bli positiv. Ett dansk ukjent merke..... kanskje det er derfor den bare ble positiv så kort tid. Ser at de fra billige-tester kun trenger 25enheter... Kan det være forklaringen?

Hei Anonym,,

40 enheter ja,, det kan absolutt være en forklaring.. For da må man jo produsere mye LH før det slår ut.. Så den LH toppen har sikkert et kort vindu.. om du skjønner..

Jo, takk, det går bra med meg.. Syklusen min har blitt utrolig lang og tullet seg,, derfor tok jeg en liten pause fra BIM.. for å ikke tenke så hardt på syklus en liten stund.. Nå har el heldigvis meldt seg,på syklusdag 40, så nå kan jeg vente på ikm 31 mai og puste lettet ut over at kroppen faktisk funker.. Selv om EL var 17 dager på overtid...

Takk for at du spurte om meg.. Klem fra Loise :0)

Annonse

Da har vi ikm nokså samtidig:-)) Håper vi får klaff begge to denne gangen. Du med gutt og jeg med jente.... hihi... Like glad uansett men lov å prøve........ Har fulgt oppskriften din så får vi se om det funker.....

Masse lykke til Loise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...