Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning?

Maya06 & Leah 07.08.09

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke helt om dette er riktig forum aa sp0rre paa, men fant ikke noe mer passende!

Snakket med moren min i dag, vor hun fortalte meg at da hun gikk med meg fikk hun svangerskapsfogiftning (4 maaned)

Er 2,5 uker til jeg skal til jordmor og faar spurt, saa lurte paa om noen her inne vet om det da er st0rre sjanse for at jeg faar det siden min mor hadde det?

Hva kan man evt. gj0re for aa unngaa det?

Takker masse paa forhaand for hjelpen :)

Fortsetter under...

Ja, det kan være arvelig tror jeg. Min mor hadde det, og jeg har hatt det. Ikke så mye å gjøre for å unngå det tror jeg. Men har hørt at det er lurt å unngå for mye sukker i kosten. Også viktig å ta det med ro hvis blodtrykket begynner å stige. Hvitløkskapsler er fint for blodtrykket.

Svangerskapsforgiftning KAN være arvelig, ja! Moren min fikk det da hun gikk med meg og jeg fikk det (oppdaget det) i uke 29 da jeg var gravid med førstemann. Er gravid nå (uke 20) og får tett oppfølging (hadde bare vanlige kontroller sist).

Har fått beskjed om å leve så sunt som mulig og være i bevegelse/trene. Ellers var det ingenting jeg kunne gjøre for å forebygge. Er imidlertid sykmeldt 50% pga stress på jobben, så jeg antar at man skal prøve å unngå stress. Stresset i alle fall veldig sist gang jeg fikk det og fikk veldig høyt blodtrykk som de ikke klarte å få ned før fødsel i uke 30.

Lykke til!

Annonse

til en viss grad så kan det være arvelig ja..

er desverre ikke så spesielt mye amn får gjort for og forhondre det, anna enn og leve sundt og ta det med ro..

hos meg så begynte det i uke 26, og endte opp med og bli tatt keisersnitt i uke 33.. lå på sykehuset i hele mellomtiden der..

både min mormor og min mor har hatt det, og moren til barnets far har også hatt det.

så jeg hadde ikke helt odsen på min side.. :P

de på sykehuset sa at faren også hadde noe og si på det der...

får håpe du slipper, er jo ikke alle som har det i slekta som får det.. ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...