Gå til innhold

Juni: Når gir dere drikkeforbud til samboern?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Hvor nærme termin er det stopp? Da mener jeg uavhengig av om de skal kjøre bil - for vi må nemlig ta drosje til sykehuset...

 

Tror han skal få drikke så nærme termin han vil, bare det ikke er snakk om mer enn noen få pils om gangen de siste 2-3 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har fått "drikkeforbud" fom neste helg, får sef ta seg et glass vin el øl til maten om vi er borte, men ikke drikke seg beruset. Da er det 3 uker igjen til termin 15 juni. Han synes det er helt ok (sier han i alle fall) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke behov for å gi min drikkeforbud. hvis han i det hele tatt drikker noe blir det toppen en pils, og så er han ferdig... Dessuten er det eksamenstid nå og da gjør han ikke annet enn å lese og lese og lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min sambo har startet "forbudet" vi ble enige om at en mnd før termin skulle han være kjøreklar :o) så denne helga har han ikke vært ute på byen - er nok en stund til neste gang og...

men han vet jeg ikke synes synd om han :o)

jeg har jo ikke vært ute på en eevighet :o) så nå venter jeg bare på han som har gjort det værdt, hvert ventende minutt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir han ikke drikkeforbud, han er voksen og greier fint å ta ansvar selv... Han vet at jeg har termin 1.juni og er fullt klar over at fødselen i teorien kan sette i gang når som helst nå og drikker ikke mye nettopp av den grunn at han vil være helt klar og med på fødselen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har jeg ikke tenkt på at han må få drikkeforbud i det hele tatt. Hvis det skulle skje noe akkurat da han hadde drukket så får han jo ta seg noen kaffe da, for ungen kommer jo ikke ut i løpet av en liten time. (hos de fleste da) Det tar jo somregel noen timer. Nei det er ikke noe problem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sambo drikker ikke så ofte, men nå er det snart termin så da får han vente med å ta seg noe etter at babyen har kommet!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboern min stoppet å drikke i forrige uke (uke 34 var jeg i da) - vi har både tidlig-fødsler og styrt-fødsler i familien og skal føde på asker og bærum så er avhengig av å kjøre bil. Han føler seg uansett ikke komfortabel med å drikke selv nå, så han har gått over til munkholm helt frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gitt min mann drikkeforbud. De må da være voksne nok til å kjønne at det ikke er særlig lurt å drikke når en fødsel er så nært forestående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med drøye 3 uker igjen til termin har han gitt seg selv drikkeforbud, ellers er han ikke av det veldig alkoholkonsumerende slaget til vanlig heller så han merker nok ikke store forskjellen hehe men jeg er jo glad for at han tenker på det helt av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå 10 dager til termin og har sagt at drikking må skje i veldig små mengder..Jeg kan jo kjøre de 5 min selv,men hvem vet i hvilken tilstand!Satser på han heller tar seg en god fest mens jeg er på barsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har drukket én gang siden jeg ble gravid, så jeg tror ikke det byr på store problemer, men jeg ville nok tatt utgangspunkt i to uker før termin om det skulle vært en aktuell situasjon.

Eller rett og slett drikke med måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samboeren min har "sluttet" å drikke for lenge siden, men det er fordi jeg ikke kan kjøre bil selv, så er avhengig av at han er kjørbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

samb. min tar seg gjerne en øl på kvelden nå som det er sommer, og jeg er 40'+4 i dag.. har tenkt litt på drikkeforbud, men hvis det skulle skje noe rett etter han har drukket øl så får vi heller bare ta en taxi.. som oftest er man jo hjemme en god stund etter at fødselen har startet og da rekker jo alkoholen å forsvinne ut av blodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi må kjøre til sykehus. er i uke 37 nå. har ikke snakket om dette, men jeg går ut fra at han selv regulerer det der! han har forresten kjøpt alkoholfritt øl som han drikker innimellom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...