Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Var på do for en time siden. Da jeg skulle tørke meg kom det blodig utflod. er 13 uker på vei, har ikke smerter. Kan det være abort? Hva gjør jeg nå. Var nettopp på do igjen, nå kom det ingenting. Jeg er så bekymra? Når bør jeg kontakte legevakten? Hva med jobb på mandag? Bør vel kanskje stå over eller kan jeg gå om jeg ikke blør mer? Har jobb m en del løft.
Herkules Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 hei skjønner du er redd det er ikke noe hyggelig syn det der med blod på papiret. Jeg ville sett det hele litt an om du klarer å slappe av. og kommer det mer ville jeg ringt til legevakta i morgen. For å være helt ærlig hadde jeg vært hjemme fra jobb på mandag om ikke du føler deg helt trygg. Er du engstelig hjelper det ikke at du tenker på det for hvert løft du tar. Min erfaring når jeg blødde var at jeg skulle se om det kom mer og gjorde det det skulle jeg komme ned til legen, legen tok GU og sendte meg på UL på sykehuset. Fikk også sykemelding for å være på den sikre siden. Lykke til krysser fingrene for deg Mamma blødde mye med meg men jeg ble til jeg:)
GuttemammaX3 Skrevet 20. mai 2006 #3 Skrevet 20. mai 2006 Mange som blør litt uten at det er noe galt, men ring legen din på mandag og be om en ul for å sjekke at babyen har det bra.... Lykke til, håper alt er i orden...
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Hei du. Huff, jeg skjønner at du er bekymret, aldri morsomt å blø når man er gravid.. Jeg har selv hatt litt slimete/blodig utflod i to av mine sv.skap i uke 13-15, det skjedde en gang da, og jeg tror det kom av at vi hadde sex. Slimhinnene blir skjøre i graviditeten, og man har lettere for å begynne å blø. Tror du kan ta det helt med ro om det ikke kommer noe mer, men om du får smerter/blør mer bør du kontakte legevakt/legen din for å sjekke om noe er galt.. Dersom du er veldig bekymret, kan du jo ringe legevakten med engang, slik at du slipper å sitte alene og bekymre deg.. Tror nok alt er fint, ønsker deg og lille spiren alt godt. Klem
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 ville tatt det med ro og ringt/gått til legen mandags morgen og høre hva han anbefalte. får gjerne sykemeld et par dager eller noe
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #6 Skrevet 20. mai 2006 dere er så greie som svarer meg. Ser natta & morgendagen an. Kryss fingrene for den lille. Skal egentlig til legen på torsdag og er allerede sykemeldt 60 %, men tror jeg vil ringe mandag uansett?
tutsi 77 Skrevet 20. mai 2006 #7 Skrevet 20. mai 2006 Jeg skjønner veldig godt du er engstelig, men dette trenger ikke bety noenting. Jeg hadde en spontanabort før jeg ble gravid nå og det kan ikke misforstås..da kom det ikke bare litt blod, men masse og det var vondt..Det kom også flere klumper med blod. Jeg er nå 18+6 og hadde en liten bløding forje uke..ble selvfølgelig overbekymret..ringe sykehuset og de sa hvis det bare kommer litt er det fryktlig vanlig. Ringte også jordmor og hun sa det samme..Jeg har også to bekjente som har blødd noe gjennom hele svangerskapet..Se det an..og slapp av hvis det ikke kommer noe. Ofte kan det komme blod i forbindelse med samleie uten at det er noe farlig. Men ta det med ro...så jeg ville også vært hjemme hvis jeg var stresset over dette. Ring legevakta i morgen eller nå og forklar akkurat hva du har opplevd..så kan de sikkert berolige deg.. Håper virkelig alt går bra:)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 takk for svarene. Legger meg nå og håper det beste. Ringer legevakta imorgen om det kommer mer. Hvis det ikke kommer mer blodig utflod ville dere da gått på jobb mandag eller er dette et tegn om å roe ned litt? Har ikke hatt sex nå så det er ikke derfor jeg blør iallfall
Gjest Skrevet 20. mai 2006 #9 Skrevet 20. mai 2006 Jeg blødde masse i begynnelsen i svangerskapet. Både når jeg hadde hatt sex og ikke hatt sex. Legen sa det var veldig mange som hadde blødninger i begynnelsen pga slimhinnene er så sprø. Det går nok helt fint skal du se. Vi blir ofte veldig lett bekymret i graviditeten, vet akkurat hvordan du har det. Det kan være lurt at du kontakter legen din slik at du slapper mer av. Er ikke bra å stresse!!!!
Herkules Skrevet 20. mai 2006 #10 Skrevet 20. mai 2006 hei igjen jeg mener også at dette kan være helt uskyldig. grunnen til at jeg anbefalte deg å bli hjemme var at du ikke skulle gå å bekymre deg. Det sies at det ikke egentlig har noen betydning om man tar det med ro eller ikke men det hjelper på Psyken da.
nicolai kommer i nov. Skrevet 20. mai 2006 #11 Skrevet 20. mai 2006 har ikke så mye å til føje, vil bare si at jeg tenker på deg!!! masse lykke til!!! klemmer
tutsi 77 Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 Jeg tror jeg bare ville sett det helt an ang jobb på mandag..Hvis jeg var helt rolig og avslappet, så skader det jo ikke å gå på jobb..men jeg er helt enig at det ikke er noe poeng i å stresse..Men det kommer jo helt an på jobben også..av og til er det jo deilig å komme på jobb hvis man trives godt..møte kollegaer og sånn..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #13 Skrevet 20. mai 2006 Hvis det bare er litt skjøre slimhinner, skulle det ikke bare vært rent blod da og ikke blodig slim? Klarer ikke å legge meg enda som dere skjønner
Nr-3-i-Magen Skrevet 20. mai 2006 #14 Skrevet 20. mai 2006 Da jg var på min første svangerskapskontroll sa legen at det var veldig vanlig å blø mens man var gravid, og så lenge det ikke var mer enn et par spiseskeier om gangen så var det ikke noe farlig i det hele tatt. Så du kan sikkert ta dt med ro :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #15 Skrevet 20. mai 2006 Jeg hadde dratt til legevakten! Er så vondt å være etterpåklok om noe går galt. Selv om jeg ikke tror dette er noe galt. Ettersom jeg forstår er det mange som blør under svangerskapet, så det er antagelig ikke noe å engste seg for. Men uansett, jeg hadde dratt å sjekket det med engang. Det skader ikke, og du belaster ikke babyen med unødvendig stress utover natten og morgendagen.
tutsi 77 Skrevet 20. mai 2006 #16 Skrevet 20. mai 2006 Jeg hadde blodig slim...når jeg da snakket med sykehus og jordmor sa de at siden det ikke var fersk blod var det ikke noe å bekymre seg for..
Leola Skrevet 21. mai 2006 #17 Skrevet 21. mai 2006 Hei! Så lenge det ikke er knall rødt med klumper, trenger du ikke bekymre deg. Er desverre ikke så mye legevakten kan gjøre med det,så lite vits i å ringe dit i helgen. Det eneste som kan hjelpe er å legge seg ned å ta det med ro. Dra heller på legen på mandag om det skulle komme noe mer.
Familien Flint. Skrevet 21. mai 2006 #18 Skrevet 21. mai 2006 Oj, her må jeg bare svare av erfaring - dessverre. I uke 8 hadde jeg to påfølgende dager med litt orange utflod. Så kom en hel uke uten noe som helst utflod. Så i uke 10 kom det tre dager med orange utflod. Jeg hadde ingen smerter - ikke mensmurringer engang. Jeg gikk som vanlig på jobb (helsevesen med endel tunge løft). Gikk til lege i slutten av uke 10 - jeg var litt urolig for at noe kunne gå galt. Ble sendt til innvendig u.l, der så de ingen hjerteaktivitet, men de trodde kanskje jeg var kommet kortere enn jeg selv trodde. Uken etterpå var jeg igjen til u.l - altså i uke 11 dagen før denne ultralyden aborterte jeg dessverre. Dette er ikke skrevet for å skremme deg, men mitt råd er å komme deg til legevakten i dag - eller til fastlegen i morgen og forlang ultralyd snarest! Og du, gå for all del IKKE på jobb før du har vært på u.l. Vær hjemme og ligg mest mulig! Ønker deg all mulig lykke til!!
Nikkoline Skrevet 21. mai 2006 #19 Skrevet 21. mai 2006 heia ,stakkars deg.selv om det ikke kommer mere blodlig utflod så ville jeg ha vært hjemme fra jobb.bedre å være hjemme og slappe av en å være på jobb og gå å være bekymret.er så få mnd en går gravid at det er ikke værdt å presse seg til det en kan unngå.Ring legen som hennviser deg til ulltralyd for å sjekke at alt er bra med den lille.Lykke til!Husk å ta vare på deg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå