Gå til innhold

34 år m/gamle egg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei der, huff - jeg også er 34 år, på 35-året faktisk! håper ikke venninnen din har rett?! Syns det var litt vel tidlig å kassere mine egg jeg da, he-he :) jeg har to barn født 99 og 95, klar for nummer 3. det gikk ikke på første forsøk, men vi gir oss slett ikke... jeg ville ikke tenkt på dårlig egg-kvalitet nå var jeg deg, kos deg - nyt mannen og prøv i veg ;)

Når jeg var sååå ung som 33 ble jeg gravid i 1 pp. Ble 34 to uker før ikm...hehe

Mens nå sliter jeg som bare faen...*sukk* Blir nå 37 til høsten og er nå i 11 pp.

Alle har jo gamle egg da... Egga ligger der jo fra barnet blir født, så slippes ett pr mnd helt til en kommer i overgangsalderen. Det er jo kjent at eldre sliter mer med å bli gravide enn unge, men om det er pga gamle egg vet jeg ikke...

hei.

vet ikke om d går ann å sjekke egg-kvaliteten,men du kan jo få tatt hormon-prøver(blodprøver) for da sjekker dem opp om alt er bra med hormonene dine og at du dermed kan bli gravid. .så jeg tror nok at HVIS d er noe galt med egga dine som du skriver så ser dem d på blodprøvene. .

LYKKE TIL. .

Annonse

Det er veldig individuelt hvor "gamle" eggene er og kvaliteten på dem.

Du kan ta hormonprøver som hun over sier på dag 2-4 i syklusen din. Det er spesielt FSH som sier noe om kvaliteten og den bør ikke være over verdien 10. Det er økning i denne verdien som gir indikasjoner på om man eventuelt nærmer seg overgangsalder og derfor ved mistanke bør den måles i flere sykluser. Når du tar hormonprøver tas det gjerne flere og de ser dem i sammenheng. Det er sjelden at man har for gamle egg i din alder. Anbefaler også at du tar hormonprøver 6 dager før forventet menstruasjon, disse prøvene sier noe om hvorvidt du har hatt eggløsning og om lutealfasen er lang nok. Blodprøver er enkelt og bedre å ta disse slik at du slipper å bekymre deg. Har du regelmessig menstruasjon og eggløsning er eggene dine helt sikkert i orden :-)

Det stemmer nok ikke alltid at man har gamle egg med alderen...

Legen min sa at jeg hadde egg som en 30 åring, og jeg var 39,5 år når eggene ble tatt ut for Ivf behandling. Jeg ble gravid på første forsøk (men måtte dessverre avbryte), og jeg har 3 egg på vent som jeg gleder meg til å prøve :)

Kan legge til at jeg har gått på alternativ behandling (fotsone og akupunktur) ifm. barnløshet i flere år så behandlingspunktet har vært stort sett mye styrking av livmor og andre viktige funksjoner. Har stor tro på at dette hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...