Gå til innhold

Juni: vanlig melk...

Gjest

Anbefalte innlegg

er det noen her som har begynt å gi barna sine vanlig melk??

jeg har gitt Marcus litt oppi flaskene sammen med mme, men det ser ut som resultatet har blitt hard i magen.. idag hylskrek han når han skulle bæsje(syns ikke det er moro). har nå kommet frem til å kutte ut lettmelka og se om det hjelper. flere som har opplevd dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Vi gir kun vanlig kumelk til vesla nå, og har gjort det 1-2 uker. I førsten gjorde vi det samme som mamma`n til keiser marcus, blandet mme med vanlig melk.

Hun drikker melk til alle måltider bortsett fra middagen, noen måltider lettmelk andre Biola.

Hvis Marcus er hard i magen så kan du jo prøve Biola med blåbær. Biola skal være mageregulerende og blåbærene forsterker vel det tenker jeg.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi enda på smaksprøvestadiet når det gjelder kumelk! Han får litt nå og litt da, men ikke noe fast rutine!

Til måltidene sine pleier han å få juice eller vann å drikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbær er bindene, så sats på sviske hvis gutten har hard mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie har fått vanlig lett melk snart i 1 mnd...

vi begynte rett på melka ingen vann eller 50/50 av noe slag...

her går det kjempe fint.. Hun får så mye varierende kost at det med magen regulerer seg selv,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas får 200ml lett melk til frokost nå... men på kvelden før han skal legge seg så får han nan... men det er kun fordi vi har igjen en del i pakka.. må bruke det opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, vi bruker lett melk, men jeg har i 50 ml vann som jeg blander i litt maltekstrakt og 100-150 ml melk, magen er kjepe fin!! innimellom får han ren melk, men hvis det er dager som han har fått mye av det har han hatt litt hard mage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt smaksprøver - han drikker littegranne i bunnen av et glass. Har ikke blandet det ut eller varmet det. Ser ut til at han liker det kjempegodt - så fra nå av kommer vi til å øke mengden sånn at han drikker et glass til lunsj (hvis han er tørst da) ved siden av brødskiva - så skal jeg prøve å være flink til å la være å amme han midt på dagen...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man begynne med lett-melk? trudde det var h-melk som var vanleg til barn? men den melka er kanskje hard for magen å begynne på? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk beskjed om at vi skulle gi det vi selv brukte hjemme...

barna trenger ikke melkefettet... så det er ikke nødvendig med h-melk om en ikke bruker det til vanlig selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...