Gå til innhold

Når babyen er KUN 6 mnd..

Anbefalte innlegg

Er det i det hele tatt mulig for han/henne å klare å reise seg opp etter sprinklene i senga?? Bare svigerfar som mener at svogeren min gjorde det da han var 6 mnd, men jeg synes det høres ekstremt tidlig ut.. Dessuten synes jeg han ser eldre ut enn det på de bildene de tok da han reiste seg.. Nå er det en gang sånn at svigerfar sliter litt med når, hvem og hva som er på forskjellige bilder;) Og han husker ikke så mye fra de var så små.. Men er det mulig?? Trodde ikke de var sterke nok i bein og armer liksom.. Kanskje jeg er helt rar men..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5103021-n%C3%A5r-babyen-er-kun-6-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok store forskjeller på hvor sterke de er. Og selv om de kanskje får til å reise seg opp, så er det slett ikke sikkert at de klarer å stå der særlig lenge. Selv om han svogeren din sikkert må ha stått en stund for at de skulle få tid til å finne kamera da :)

Men jeg kjenner en jente som visstnok GIKK da hun var 6 måneder! Det var visst et "uhell" - og jeg tror ikke hun gikk kjempemange skritt. Men hun hadde også reist seg på egen hånd før hun gikk..

Spørsmålet er også hvordan babyene holder seg fast. Dersom de er sterke i armene og liksom drar seg opp og klamrer seg til noe, så vil jo ikke hele vekten komme på beina. Så da er sjansen større for at de får det til enn hvis de skal reise seg kun med kraft fra beina..om du skjønner hva jeg mener?

Jeg har et bilde av snuppa da hun var 6 mnd og hun drar seg opp det første trappetrinnet i trappa inne...fikk litt sjokk. Og siden gikk det virkelig slag i slag:-)

Og mamma sier jeg rev ned juletreet da jeg var 6 mnd!! Er det mulig da?? Jeg er født i juni så det stemmer jo med alder, og de visste ikke jeg kunne krabbe engang....men jeg har visst klatret oppetter tapeten omtrent, så det stemmer vel:-)

Jada, det er fullt mulig. Mine har begynt å reise seg og gå langs møblene i den alderen. Har bilder av nestminsta da hun var 6 mndr og 4 dager og nettopp hadde begynt å reise seg ved sofaen. Minsten holder på å prøve nå og greier det hvis det er gode ting å ta i og dra seg opp etter, men får det ikke helt til ved bordet eller sofaen enda. Han er 6 mnd og 6 dager nå.

Han har nok helt sikkert rett :) Broren min begynte å rundt gå rund bordet da han var 6 mnd :) Helt utrolig!! Gutten min er snart 6 mnd og "bare" ruller, begynner å komme seg litt rundt men ikke mye :)

Syns det er godt at han er bebis enda jeg :) Tiden går så altfor fort!!

Før en vet ordet av det så går de!! *sukk*

lillemor klarte i går å reise seg opp etter babygymmen,kanskje ikke akkurat reise seg opp, men hun tok begge armene opp på den på sia, den streken over Aen hvis dere forstår. hun kryper ikke enda, og kommer seg ikke noe særlig fremover, litt bakover bare.

Annonse

ikke for å skryte,men min mor sier jeg var 7 mnder da jeg reiste meg ved sofaen..er nok store forskjeller ute å går..tror ikke jenta mi på litt over 6 mnder kommer til å gjøre det enda på ei stund..men noen babyer har det vel travlere med å komme seg avgårde..he-he!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...