Gå til innhold

Regnet på utgiftene til babyutstyr....er kommet opp i over 14.000!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe.... Trøst deg med at den første er dyrest! Hvis du bare skal ha en unge kan du jo selge tingene brukt etterpå.

Vi har bare kjøpt ny vogn til nr.2 og bilstol som er bedre enn forrige. Kjøpte brukt vogn forrige gang som ikke tålte barnehagebruk....

I dag fikk vi vugge av foreldrene våre!:)

Lykke til! :)

Vi har brukt rundt 15000 kr hittil og då hadde mannen min sprinkelseng etter sin sønn, vi har lånt bæresele, kjøpt noko brukt og fått litt som er brukt fra før. Enda er ikkje alt i hus, kanskje et par tusen til i utlegg. Har hatt et exel-dokument som eg har lagt alle utgiftene inn i for å sjå kva totalen vil ende på.. men sånn er det når man begynne på 0 og ikkje har noko fra før så er det ei kjempeutgift å få alt i hus. Har handla litt etterkvart for å fordele utgiftene samt at vi har måtte brukt litt sparepengar for å få det til...

Men tenk når hun skal ha merkeklær, mobiltelefon, mp3-spiller osv??? Neida, hehe... Den diskusjonen er heldigvis noen år til... :-)

Lykke til til deg også, som bare har en uke igjen! :-)

Hehehe...... Takker!

Skal jeg skremme deg litt?

Hihi... vår lille sønn på 4 år går ikke i hvilke som helst klær eller sko. Ramaskrik hvis jeg har tatt på "feil" bukse i barnehagen, helst dongeri!!!

Har allerede ønsket seg PC og mobiltelefon, store diskusjoner ukentlig. Han har allerede fått "storebror"-klokke, bærbar DVD og CD spiller og en CD/radio til å ha på rommet.... Av besteforeldrene selvfølgelig!!!! Snakk om å kunne tvinne dem rundt lillefingern...

Lykke til! du også:)

Hehe... de lærer tidlig!!! Har en nevø på 6 år som også er veldig klesbevisst og har vært det i noen år. Men han har heldigvis ikke fått noe mobiltelefon (ennå)! Selv fikk jeg mobiltelefon da jeg var 16... :)

Oi oi, jeg tror jeg blir en streng mor! Men som du sier, besteforeldrene kan jo lett tvinnes rundt lillefingeren, hehe... :)

Annonse

Jeg anser meg som streng mor!

Mobiltelefon og egen PC kan han bare fable om til han blir langt over tennåring. Alt det andre fikk han i bursdagsgave.... Klærne blir de påvirket av gjennom barne-TV og lekekameratene. Spiderman er hipp!!

Hehe.. hadde kjøpt nikkers og strømper til 17.mai. Han hadde ikke sett gutter i dette så han nektet å vise seg "offentlig". Hyl og skrik! Mye overtaling der... "Jentestrømper" sa han.

Heldigvis så øser ikke besteforeldrene leker og ting/penger på ham utenom bursdag og jul. De er veldig flink til å gjøre ting i lag med ham, som turer og andre opplevelser. Det setter jeg veldig pris på.

Er bedre det egentlig, at de tar med på turer ol enn at de får alt de vil, for vi vil ikke ha noen bortskjemt liten tass, litt bortskjemt kommer han jo til å bli da men ingen drittunge i alle fall! De har jeg opplevd nok av, og her blir det kjærlighet og regler!

Får helt hetta når jeg ser barn som bestemmer over foreldrene sine og ikke finner seg i grenser!

Ja bortskjemt blir de.. spesielt når de er første barnebarnet på begge sider......

Jeg er kjempestreng! "Tortur mamma" spør du besteforeldrene.. hehe!

Nei, jeg har vært konsekvent fra dag en, og det ser jeg fruktene av i dag. Jeg synes det er veldig viktig å forklare hvorfor jeg setter den og den regelen. Da blir det liksom mye enklere å akseptere at sånn må det være. Pappaen sliter.... han har vært litt vinglete med regler fra begynnelsen.

Det ble litt temaendring her, sorry!

Jeg for min del kan ikke fatte å begripe at folk med normal inntekt er interessert i å bruke så mye penger på barne utstyr...

Har planer om å få stort sett alt jeg kan billig eller gratis, så lenge ungen er så liten at han uansett ikke skjønner bedre.... Tiden kommer fort nok da det kreves kun merkeklær osv..

Her i huset er det gått litt mindre penger, men det er nok fordi vi bor i DK og ting er jo bare billigere her. Og det er så mange som gjerne vil gi oss skinnposer og babybjørner og klær fra sine barn. Jeg takker og bukker for det. Syr og strikker endel selv også.

Må si jeg gruer meg til jeg skal fortelle den lille at pc står på arbeidsrommet hvis du har bruk for og mobiltelefon er for dem som kan betale regninga selv.

Men vi har en niese som er et skrekkens eksempel så blir det for ille ser jeg bare på henne sånn at jeg husker hvorfor vi er strenge. Hun kastet faktisk gaver veggemellom på julaften fordi hun ikke fikk mobiltelefonen hun ønsket seg. Hun sa heller ikke takk for en eneste gave, hverken til foreldrene sine eller til oss! Da hun endelig fikk mobilen sin, som siste gave (storesøsteren hadde spart den beste til sist), sa hun til faren at det var f... meg best for ham!

Vi er studenter begge to, så vi hadde brukt forholdsvis mye av de pengene vi hadde tjent ved siden av studier for å kjøpe en Harry Potter bok (som hun sa hun ønsket seg) til henne i julegave og Charlie og Sjokoladefabrikken i bursdagsgave en uke før. Vi bestemte oss på vei hjem (i kor), at neste år får hun sokker! Et par!

Den dagen mine barn ikke sier takk, føler jeg at jeg har feilet stort!

Kan jeg spørre hva dere har brukt pengene på?

Vi har brukt ca 6000kr så langt, og det er inkludert vogn m utstyr (-stelleveske), bilstol, klær, dyner, bæresele + noen småting. Har igjen å kjøpe stellebord, det koster ca1500,-, og mangler litt småting som madrass, stelleprodukter osv...Ellers er alt i hus til poden kommer.. :)

Jada, du kan få handlelista mi her, hehe... :)

Forresten, til deg ovenfor somikke skjønner hvordan vi kan bruke så mye penger - det skjønte ikke vi heller før vi satte oss ned og regnet på det. Vi har jo ikke brukt 14000 på en gang, vi har kjøpt inn gradvis og dermed ikke merket det på økonomien. Men likevel!

Vogn + voksipose - 3600 kr

Bilstol - 1400 kr

Seng + utstyr - litt over 2000 kr

El. brystpumpe - 1300 kr

Flasker m/smokker - 300 kr

Sterilisator - 250 kr

Reiseseng - 400 kr (dette må vi ha, skal føde et annet sted i landet)

Babycall - 200 kr

Lammeskinn - 200 kr

3 nett til vogna - 250 kr

Stelleveske - 300 kr

Utstyr til stell - ca 250 kr

Bleiebøtte - 300 kr

Klær - ca 2000 kr (har ingen å arve fra, og jeg vil gjerne ha mye nytt her også!)

Badebalje - ca 250 kr

Dette er de "store" tingene. Det er de små tingene - 100 kr og og 100 kr der, som har bidratt til det store sluttbeløpet. Her inngår:

Bleier, smokker, nesesuger, febertermometer, gulpekluter, helsetepper, andre babytepper, stelleunderlag, flaskebørste, solskjerm til bil osv.

Ser dere?? Dette kjøper vi jo heldigvis bare en gang (bortsett fra bleier og nye klær som trengs etterhvert), men sluttbeløpet blir stort!

Annonse

Nå fikk vi en liten overraskelse kan man si....

Vi måtte jo begynne å regne vi også nå for vi har ikke akkurat vist hvor mye vi har brukt..

Vi viste at ting vi har kjøpt er dyrt, men at det skulle bli SÅ dyrt da gitt..

Nå venter vi tvillinger da, men vi har brukt ihvertfall 35000 kr. og vi er ikke ferdige.....

Kan bli spennende å se hvor mye vi har brukt når vi er ferdige...

Skal vi se hva vi har brukt så langt...

Barnevogn - 4995,-

regntrekk til barnevogn- 149,-

bilstol- 200,- (fikk den billig av kjente, og den er helt ny)

Uro dings til å feste på bilstolen - 150,-

reiseseng - 299,-

vippestol - 199,-

bæresele - 499,-

Stellebord - 1995,-

sprinkelseng -1495,-

madrasstil senga - 400,-

Ymse stelleprodukter - ca 100,- (orker ikke begynne regne etter)

klær - ca. 1000,-

Sengetøy - ca 700,- (til seng, vugge og vogn)

Sengekant+ himmel - 350,-

oppussing av barnerom - ca. 500 ,-

Barnelamper - 120,-

Stellematte - 199,-

Helsetepper -ca 260,-

Dyner til vugge og vogn - 350,-

Større dyne til sprinkelseng - 200,-

Håndklær til baby - ca 400,-

kluter - ca 100,-

babygym - 299,-

Krabbeteppe - 179,-

teppe til barnerommet - 179,-

tot = 15317 ,-

Mye er ca her, men jeg gidder ikke sette meg ned og legge sammen hver body og hver klut vi har kjøpt.

Vi har også vært veldig heldige, mesteparten av det dyre som står oppført her har vi fått av foreldrene våre :)

Men det blir en del penger likevel.

Mangler fortsatt babycall og ammepumpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...