Gå til innhold

Oktober: Hva gjør babyene deres på i disse mai-dagene?

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være kjekt å høre hvordan oktoberbabyene våre har det for tiden?

Min gutt er nå 6,5 mnd - og vi har nettopp byttet til sportsvogn.

For 4 dager siden nektet han å ligge i vognen, så da var det slutt på den tiden.. Han er storfornøyd med å få orkesterplass til den store verden - og smiler og ler til både mennesker og busker, trær og gjerder på vår vei. Han er veldig opptatt av biler, og blir litt imponert av store busser eller lastebiler. Kjempespennende med dyr og barn også. Jeg blir hele tiden overrasket over hvor observant disse små er. Synes han får med seg det meste, og det er veldig kjekt å gå tur og bare følge med på hvordan han reagerer på alt mulig.

Han er også begynt å gå lei av de fleste av lekene sine. Nå vil han utforske mer av verden utenfor leketeppet, og han prøver å komme seg opp til alle de nederste hyllene på reoler og bord (ligger på magen og prøver å dra seg opp dit med armene). Han elsker ledninger og kabler, og vil helst ikke at mammaen skal komme og "redde" ham fra spennende ting som ovner og annet småtterier som mammaen har liggende.. Og så elsker han å herje med ting som lager lyd, eller store ting. Trenger bare å vifte med et håndkle eller et genser eller noe annet foran ham for at han skal hvine av fryd - og hvis han får tak i dusjforhenget og kan slenge rundt på det så er han i himmelen..!

Han ligger i startgropen til å krabbe på ordentlig, så nå er det egentlig på tide å barnesikre huset. Fy søren så fort tiden har gått!

Jeg synes denne tiden er helt fantastisk! Han er så lett å glede! Og selv om det sikkert bare blir bedre og bedre så synes jeg at vi har det helt perfekt akkurat nå :)

Fortsetter under...

Jenta mi ble 7 md i går, tida flyr.. vi holder også på å bytte til sportsvogn, men hun vil helst ha dypvogn enda..

Hun sover mye mindre enn før og viser stor glede over smavær med resten av familien. når storebror er i barnehagen er det forferdelig kjedelig..

Hun krabber rundt i huset nå, i dag når pappa vasket fulgte hun ham fra rom til rom. lekematta er borte for lengst, nå er det storebrors leker som er tingen!! til hans store fortvilelse. det er så herlig å se at de to har glede av hverandre.. fikk stol til jul som hun sitter godt i ved bordet.

Det er ei herlig tid, og spennende blir det vel utover, det er jo rene eksplosjonen utviklingsmessig..

Guten min er 7,5 mndr.

Han ålar seg bortover golvet i ein forrykande fart, veit aldri kvar eg finn han. Han står på alle fire og gynger, men klarer ikkje å krypa enda. Han kan sitja utan støtte og kjem seg kontrolert ut av stillinga.

Han elskar dører, både skapdører og andre dører. Det er blitt skikkelig travelt for mamma dei siste dagane; han opnar skapdører og drar ut alt han får tak i. Blir skikkelig sint om han ikkje får opp døra.

Han liker godt å herja med store ting som vedkassa, har ingen forståelse for at han kan få den over seg.....

I dag tok han tak i setet på sofaen og drog seg opp med den eine handa og pressa seg opp med den andre, sterk liten gut.

Han elskar og ledningar, har ikkje lov av pappa elektrikaren å eta på dei, men eg meiner at det er betre han et på dei enn på sko. Æsj.....

Det er kjempegøy med denne utviklinga, men det er travelt å passa på dei, blir eindel knall og fall i løpet av dagen.....

Her hjemme går det i 110. Gutten min er lidenskapelig opptatt av biler, traktorer og lastebiler. Han er fasinert av hjulene og hopper nesten ut av vogna når vi går langs veien. Har kjøpt stor pekebok med biler og gravemaskiner. Han sitter i sofaen uten støtte, har fått ny bilstol og er kongen av baksetet. Reiser seg opp i krabbestilling i sofaen og gynger litt frem og tilbake. Er på vei til å sette seg opp. Kan også finne på å stå på alle fire uten at knærne er i bakken. Har begynt med andre lyder enn viiin, røøø uæææ. Sier nå mamamamama med stor mimikk. Utrolig hvor mye de utvikler seg nå. Går nesten litt for fort for meg...Jeg har allerede begynt å planlegge barnesikringen av huset i tilfelle han blir like bananas som storebroren:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...