Gå til innhold

Når skifte trimester?


vannmann79

Anbefalte innlegg

Vet at dette har blitt tatt opp mange ganger før, men jeg har fortsatt ikke fått det helt med meg...:)

Jeg er 12+0 nå til onsdag. Betyr det at jeg skal bytte til 2.trimester da eller neste onsdag da jeg er 13+0. Under overskriften til 1. trimenseter står det at dette trimesteret går fra første dag av siste mens og til og med uke 12.

Jeg mener og har lest et sted at når man er fra 12+0 til 12+6 så er man i sin 13. svangerskapsuke, så sånn sett så skulle man tro at jeg bytter nå på onsdag...

Som det sikkert kommer frem av mitt innlegg er jeg litt forvirret! Håper noen kan oppklare litt ting for meg:)

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bytter når du er 12 fullgåtte uker, ja...så din teori er riktig: du bytter når du er 12+0 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Anonym, du tar nok feil...... 12+0 er det samme som tolv fullgåtte uker og da er hun i sin 13. uke, altså i 2.semester.

 

Mellom 11+0 og 11+6 er man i sin 12.uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og du som er 9+0: du er vel enig i at du er i din 10.uke nå...? Eller mener du at du er i din 9.uke..?

 

Når du var mellom 8+0 og 8+6 var du i din 9.uke... Dette har legen min møysømmelig forklart meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helledussen, så sur du er da mensana!

Vi må vel få lov til å ha forskjellige oppfatninger vel!

 

Ja jeg er 9 uker på vei, og skjønner at jeg er i min 10. uke, men i overskiften på 1. trimester så står det :

 

Gratulerer - og lykke til på ferden!

Velkommen til debattområdet for den første tredjedelen av svangerskapet. Første tredjedel går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12.

 

TIL OG MED UKE 12, og dette regner jeg som 12+6, men vi trenger ikke å være enige.

 

Et annet eksempel er at man "skal" inn til ultralyd mellom uke 17 og 19. Får man time når man er 19+6 så er man fremdeles innen frister, for man har ikke rundet uke 20 enda (referer www.bam.no).

 

Annet eksempel, jeg er 29 år, men "jobber" med mitt 30.år, men jeg er faktisk ikke 30 før den dagen jeg fyller 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å virke sur, Mille-77! Helt sant!

 

- og jeg er helt enig med deg: jeg er 32 år og i gang med mitt 33.år. Men er ikke 33 år før 17.mai 2007. Likevel er jeg i mitt 33.år i og med at jeg har levd 32 fulle år.

 

Jeg er i min 13. uke fordi jeg er 12 fullgåtte og i gang med uke 13. Når jeg er 13+0 er jeg i gang med uke 14.

 

...så vi sier egentlig det samme, bortsett fra at vi er uenige om når vi har "lov" til å skifte til forum for 2.tri.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia. du skifter trimester når du er 12+0, da har du fullført 12 uker og begynner på din 13 uke! lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...