Gå til innhold

Sår nedentil, vet ikke hva det er.........

Anbefalte innlegg

Min datter på 6 måneder er sår nedentil.

Eller, sår og sår, jeg vet ikke heilt, det virker mer som om rumpen er full av kviser/nupper.

Kanskje mer nupper, ikke kviser, som store betente tennåringskviser nei.

Bakpå selve stumpen er det lissom prikkete, og på den delen av stumpen som er mellom lårene, er lissom litt mer rød hud og litt sånne prikker.

Og på venusberget er det litt rødt og bittelitt sånn prikker.

Har smurt med zink, noen dager med det forsvinner ikke, virker bare som om det blir mer tørt.

Har smurt på A-creme noen dager, men det er ikke borte, kanskje bittelitt mindre tørt bare.

Jeg vet ikke hva det er, blir litt lei meg.

Jeg bytter bleie kjempeofte,og lar henne ligge litt uten bleie.

Hun har avføring hver formidag, normal avføring.

Men de siste dagene har hun begynt å "klø/grafse" på venusbergen npr hun bader................men om det er forde hun har oppdaget venusberget sitt, eller om det er forde hun klør vet jeg ikke.

--Hva tror dere---???---

Det merkes ikke ellers i løpet av dagen.'

De første månedene hadde hun like fin og myk hud nedentli som på magen, heilt fin fin babyhud.

.Jeg var lissom så stolt forde jeg var så flink å stelle min baby.,,,,

Men nå er hun slik, enda jeg er så flink å stelle, vasker bare med vann, og ikke såpe, er veldig forsiktig.

Bruker pampers aktive fit 4 om natta, og en mix av baby&go, og discovery (begge libero) om dagen.

Dette er jo mitt første barn så jeg vet ikke hva som er vanlig.

Er det flere barne-stumper som er sånn?

Eller gjør jeg noe galt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5101424-s%C3%A5r-nedentil-vet-ikke-hva-det-er/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bleiebarn får kan få sopp ganske ofte, av fuktigheten og sånt i bleia. Helt vanlig. Har hatt noe av det samme hos jenta mi, i hvertfall høres det sånn ut utfra beskrivelsen din.

Fikk beskjed av lege at jeg kunne kjøpe hydrokortison-krem på apoteket (vanlig hydrokortison, reseptfri) og smøre tynt tynt på de røde områdene i 7-10 dager. IKKE lenger enn 10 dager, da skal man ha en pause på en uke før man evt. må ha ny runde. Hydrokortison er litt sterke saker for små stumper nemlig. Og pass på at du ikke får det "inn" i tissen hennes, skal ikke i kontakt med slimhinner.

I tillegg vil jeg anbefale barriere-salve (gul vaselinaktig bleiesalve) i stedet for sinksalve, fungerer mye bedre er min erfaring i hvertfall :o)

Du gjør nok ikke noe galt! :o) Bare en ting: Vasker du med våtservietter? Eller såpe i vannet når du vasker stumpen? Det ville jeg nok latt være. Jenta vår ble sånn rød som du beskriver etter at vi var på hyttetur en helg, og da brukte vi mye våtservietter...ikke bra.. Tips bare :o)

Annonse

Huff, bruker av og til våtsavietter....både pampers, og natusan sine...så praktisk å ta vekk værste bæsjen med, og å ha i stelleveska.

-Tenkte ikke på at det kunne være skadelig.

Skal prøve med litt kortison.

Synes bare detr er så trasig at vesla har sopp nedentil, føler jeg gjør noe galt...det er jo mitt ansvar og holde henne tørr og ren lissom....huff.

Takk for seriøs tilbakemeldign Student .

i steden for våtservietter prøv mesoft fåes kjøpt på apoteket. er kompress som mange bruker til som vaskekluter.. du kan våte de på forhånd ved å legge de i en tett boks med vann å litt olje hvis du ønsker.. jeg våter de bare underveis når jeg har brukt for de, bruker bare vann.. (skal jeg bort tar jeg bare noen med våte i en plastikkpose)

skal ikke ta på deg skylda for at hun har fått sopp, er vanlig det. å babyen min hadde sopp på tunga, fikk det under fødselen mest sannsynlig. men som foreldre er det jo vår oppgave å gjøre mest mulig for å få det bort, unngå det er vanskelig. barna våre vil bestandig bli utsatt for diverse som f.eks spysyke, diare, barnesykdommer osv, det eneste vi kan gjøre da er å ta oss best mulig av de..

Gjest SuperGunda

Ikke vet jeg hva det er, men ville bare fortelle at min datter ble nuppete og rød i huden av natusan våtservietter. Dersom det bare er huden som er litt ømfintlig, kan du jo forsøke å bruke litt SebaMed hudpleieolje (eller andre babyoljer da) i vannet når du vasker henne & la henne lufttørke. c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...