Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente som er født 12 uker fortidlig. Hune er nå snart fire månder ukorrigert. Hun "knirker" og har veldig vondt i magen. Hun fiser noen fjærter som lukter veldig vondt. Nesten så jeg må si : Det var henne alså;-)

Hun har kun avføring hver 3 eller fjerde dag tross at hun får endel mme i tillegg til at jeg ammer henne. Men siden hun har vondt i magen får hun et øk sugebehov og jeg har ikke anledning til å amme henne hele tiden. Gir jeg henne en flaske mme er hun fornøyd i et par timer før hun blir sulten igjen..

Jeg må som regel opp å rote litt med tempmåleren for å få henne til å bæsje..

Synes forferdelig synd på henne, vuderer sterkt å slutte å amme, tenker det er noe jeg spiser hun ikke tåler. Hun går på¨jern.

Jeg spiser ikke sterk mat. Men spiser normalt. Orker ikke å kun leve på brødskive og vann.. En vennine av meg gjorde det. Så viljesterk er jeg ikke..

Noen som sliter med det samme?`evt har noen gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ei som slet med det samme, vi gikk til kiropraktor med hun. Det hjalp mye! ble et helt annet barn etterpå. fikk virkelig orden på magen, så det kiropraktor vil jeg anbefale.

hun ble født 15 uker fortidlig.

Skrevet

hjelpe meg, det var tidlig. håper det bare går bra med dere :-) har nok vært igjennom en tøff tid i starten dere da. Skal jammen prøve kiropraktor. Gikk en gang til det med den mellomste og det virket, men viste ikke helt om det er jernet eller hva med denne babyen her..

Skal bestille time på mandag, synes så synd i henne.

hovedinnlegger

Skrevet

....og du har malt i flaskene med mme?

....og du har prøvd å gi henne noen dråper sviskesaft?

....og du har prøvd å gi henne bare mme på flaske et par tre dager, slik at du vet at det ikke er noe _du_ spiser som hun reagerer på?

Skrevet

Go' jenta mi er født 7 uker før tiden, og hun har også vært plaget med vondt i magen. Det startet med at det luktet "død" av prompen hennes, og hun bæsjet ikke på 4-8 dager. Da hun bæsjet var bæsjen hennes nesten svart og veldig seig. Tenkte det kanskje var pga jernet. Etter en liten stund stoppet bæsjingen helt opp, og hun fikk kjempe vondt i magen. Startet da med minifom (hun raper heller ikke), og det virker forholdsvis godt. Hun strever ikke så fælt med vondt i magen, men hun har fortsatt vondt. Etter at hun fikk minifom, har bæsjen kommet mellom 1-3 dager og den er grønn igjen, og lukter vanlig. Hun promper også endel, men nå lukter den ikke noe.

Skrevet

Vi slet også med mye magesmerter de første ukene vi var hjemme.Ble mindre og mindre morsmelk å gi ham og mer mme.Vi ga ham minifom(var det vel det het?),maltekstrakt++Ente med en tur på sykehuset fordi han slet med pusten.Viste seg at han var så stinn i luft og at han hadde melkeallergi.Luftsmertene ga seg da vi gikk over på nutramigen.

Han er født 16 uker før tiden.

Skrevet

Hei. Jeg har ei jente som er født 9 uker før tiden. Vi slet også mye med magevondt. Vi var også hos kiropraktor. Det hjalp noe, men jeg vil si at manuellterapi var det aller beste. I tillegg sluttet vi med jern. Jeg snakket med erneringsfysologen på sykehuset og hun sa at jerne er veldig tungt for magen. Jeg sjekker nå jevnlig jernlagrene og avventer om vi trenger å begynne igjen. Nå har hun ikke vondt i magen lenger.

Lykke til

Skrevet

Gutten vår, født 12 uker for tidlig, hadde også mye vondt i magen og treg avføring det første 1,5 året. Prøvde både Minifom og malt i melka/maten uten at det gav noe brukbart resultat. Fikk tips av en barnelege om å prøve Duphalac (lactulose), som er et ikke-avhengighetsdannende middel mot treg mage. Det er "fiber" i flytende form og det mykgjør avføringa sånn at den blir lettere for barnet å få ut. Det kan bruke ved behov, enten i korte eller lange perioder. Brukte det som anvist på flasken. Gutten vår måtte brukte Duphalac hver dag i ett år og det var ingen problem å slutte med det mht. avhengighet. Prøvde innimellom å kutte det ut, men han fikk da hard avføring og vond mage igjen. Etter ett år med denne behandlinga kunne han kutte det ut og magen hans har fungert fint siden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...