Gå til innhold

Juni: Noen spørsmål...


Hanne24

Anbefalte innlegg

Hvor mange ultralyder skal man egentlig på gjennom et normalt svangerskap? Jeg har har vært på 1 og det var i uke 17, synes det begynner å bli lenge siden nå, ettersom jeg er i uke 36. Stusser litt over det. Skal til legen på mandag, og hadde vært kjekt og vite hva dere andre har av erfaring. Når bør jeg ha fått melk i brystene? Det er visst vanlig at de nå er 2-400g større en vanlig, men merker ikke så mye til det heller.Håper på noen tilbakemeldinger. Jeg er redd jeg ikke skal få melk til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter som jeg har forstått, så får man ikke mer enn en ultralydundersøkelse i løpet av svangerskapet, med mindre det er mistanke om ett eller annet unormalt. Denne ultralydtimen har man rundt uke 18. Hvis man ønsker flere, tror jeg at man må betale for det sjøl. Det med melk i brystene er veldig individuelt- noen får mye væske i brystene tidlig, andre ikke i det hele tatt. Men den væsken man har før fødselsen er ikke ordentlig melk, det får man visst ikke før 2-3 dager etter fødselsen. Brystene mine økte fra 80 B til 85 C etter ca 4 mnd. Nå lekker det litt væske fra de når jeg er borti dem, f.eks. i dusjen. Det er såpass mye at det setter merke i BH`n. Jeg syns ikke du skal bekymre deg over melkeproduksjonen etter fødselen enda! Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

 

det er bare 1 fastsatt ultralyd i svangerskapet. men hvis det skulle være noe jordmor eller legen du går til lurer på, vil de evt henvise deg til ul tidligere eller senere i svangerskapet. jeg jobber på en gynekologisk avdeling , og har vært heldig og fått flere ul-undersøkelser. den beste ultralyden får du i den tiden du var-uke 17. nå når du har kommet så langt klarer man ikke å se hele barnet i ett bilde. jeg er selv i uke 35.. jeg synes ikke at brystene mine heller har vokst noe særlig. spesielt ikke 200 g... men det skal jo sies at nå som jeg er i uke 35 har jo magen blitt GANSKE så stor, så den skjuler nok litt av inntrykket... prøv en av dine gamle bh.-er.. jeg brukte B tildligere. C er altfor lite i dag:)

 

har såvidt bittelitt råmelk som kommer hvis jeg presser litt på brystvoortene mine.. snakk med jordmora di hvis du er usikker. alt er helt sikkert helt normalt:) lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Tusen takk for 2 veldig informerende svar. Det er greit og få luftet litt spørsmål her inne. Kjempefint at dere svarte meg. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

normalt er det bare satt av en ul i svangerskapet(den ordinære på ditt sykehus)

 

selv går jeg til en lege som har ul og har defor fått sett jenta vår flere ganger:)

 

mange ønsker å gå til flere ul i svangerskapet og må da bestille hos evt gynokolog og betale for det.mange velger jo også 3d ul nå(det er enda dyrere:))

 

men vist alt er i orden så er det jo ikke behov for flere ul.du har jo ikke så lenge igjen uasett.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har vært på to ul og skal på en tredje.dette er kun for å sjekke ting.

mine bryst he heller ikkje vokst so mykje.og ej he ingen lekkasje eller væske i brysta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...