lille solstråle Skrevet 20. mai 2006 #1 Skrevet 20. mai 2006 Ønsker så inderlig å bli gravid nå. Har ei tulle på snart 6 mnd og har enda ikke fått igjen mensen.... Noen tips på hvordan vite når man har eggløsning eventuelt øke sjangsen for å bli gravid nå?? NB! Vi har sex annenhver dag da det var oppskrifta på jenta vår Hadde forresten bare 4 pp forrige gang (Er 26 år) Klemz
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 20. mai 2006 #2 Skrevet 20. mai 2006 Oi!! Har du virkelig lyst til å bli gravid igjen allerede? Jeg fikk mensen igjen etter 2,5 mnd, men det er jo individuelt. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet og vente. Amming skal jo hindre at mensen kommer tilbake (selv om det ikke stemte med meg, jeg fullammet da), men det er jo dumt å slutte med amming (hvis du ammer) bare for å kunne bli gravid litt fortere. Jeg kjenner min egen eggløsning som en litt vond murring og stikking i underlivet, men det er jo forkjellig fra person til person. Eggløsninga kommer jo uansett først og hvis dere har sex annenhver dag, så er det jo rimelig stor sjanse for at dere blir gravide igjen når den tid kommer.. Jeg kunne aldri tenkt meg å få to så tette, jeg vil ha hodet over vannet først, komme skikkelig i form igjen, jobbe litt først og sånn.. Men for all del, hver sin lyst;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #4 Skrevet 20. mai 2006 Hei De sier at man som oftest får tilbake mensen når man slutter med natteamming... Så du kan jo evt prøve å venne av med det.... Ellers vet jeg ikke!.Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2006 #5 Skrevet 20. mai 2006 Jeg ble gravid når jeg var 6 mnd på vei. Gjorde ingenting annet enn å ha sex, når vi hadde lyst! Jeg ammer for fullt, også om natten, så du kan bli gravid åkke som amming. Og til dere som stønner og akker dere over at folk vil ha to tette; vi er heldigvis forskjellige, vi er ikke støpt i samme kjedelige form - heldigvis! Noen er bare sporty, og kan tenke seg tette barn. Vi gleder oss veldig, og vi har valgt det selv med vidåpne øyne! Lykke til til hovedinnlegger!
lille solstråle Skrevet 20. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2006 Takk for asvar, og gratulerer så masse til deg Jeg har ikke nattammet bebis siden hun var omtrent 2 mnd jeg, bortsett fra økedøgn og en liten sykdomsperiode....... Jeg fullammet til hun var 5 mnd, først da begynte vi å introdusere grøt til lunsj mm. I dag har vi begynnt med grøt til kvelds også, så hvem hvet, kanskje lurer tanta rundt hjørnet Krysser fingrene og håper på det beste! Lykke til med svangerskapet og beibiboom
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. mai 2006 #7 Skrevet 20. mai 2006 Å! Jeg er skikkelig babysyk selv!!! Gutten min er 10 mnd, men jeg må vente... Vi har ikke råd til å leve på en lønning, så vi må vente til gutten har fått barnehageplass og jeg har kommet meg ut i jobb... :-( Jeg jobber som dagmamma nå, men som selvstendig næringsdrivende får man bare 66% av inntekt hvis man går ut i foreks mammapermisjon... *snufs* vil ha baby i magen min igjen... :-(
Gjest Skrevet 20. mai 2006 #8 Skrevet 20. mai 2006 Tja, er redd det bare tar den tiden det tar! Jeg fikk igjen mensen etter bare 4-5 uker etter fødselen, enda jeg mer eller mindre fullamma! Legen min fikk helt sjokk! Men jeg ble ikke gravid igjen med en gang da. Vi ventet litt med å prøve, for tenkte oss godt om først. Og da vi begynte å prøve gikk det 3-4 pp. Ble gravid igjen da snuppa var 7 mnd. Noen ammer ikke og får likevel ikke igjen mensen før etter over et år. Så dessverre tror jeg ikke det finnes noen oppskrift på det... Lykke til da!! )
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #9 Skrevet 21. mai 2006 Har og en gutt på 6mnd. Er skikkelig baby syk jeg også
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #10 Skrevet 21. mai 2006 Så enig så enig.... Jeg er også gravid igjen, og ble det da baby var ca 6 mnd. Sluttet ikke med nattamming før gullet var 7,5 mnd, så det hadde ikke noe å si. Nå gleder vi oss masse til 2 tette!! Fortsett å ha sex og lykke til HI :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2006 #11 Skrevet 21. mai 2006 Du kan eventuelt ta tempen hver morgen... Dersom tempen plutselig øker hadde du eggløsning dagen før... Ellers finnes det jo eggløsningstester, f.eks. fra www.billige-tester.com Vi ble gravide på første forsøk med førstemann, og er nå gravid igjen... Denne gangen ble jeg først gravid i 3 pp, men så mistet vi. Ble gravid igjen med en gang etter det, så er nå 6 + 3. Kjenner Pike24 & Nikko, så signerer med anonym... (hehe, nå ble du sikkert nysgjerrig Pike24)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 21. mai 2006 #12 Skrevet 21. mai 2006 ÅÅÅÅH!!! Kæm e du?? Siden du kjenner meg vet du sikkert hvor nysgjerrig jeg er også! Når jeg tenker meg om tror jeg jeg vet hvem du er... :-D Hehe! Men jeg skal ikke røpe nicket ditt... Vi har felles kjente herfra, ikke sant? Gratulerer så mye!!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå