Mona og Sine Skrevet 20. mai 2006 #1 Del Skrevet 20. mai 2006 Hva er denne slimproppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 21. mai 2006 #2 Del Skrevet 21. mai 2006 Slimproppen løsner. Et tegn på at fødselen er rundt hjørnet er at slimproppen går. Slimproppen beskytter livmoren fra infeksjoner. Når denne går kan man få en liten blødning. Det at denne løsner betyr ikke at fødselen er i gang, men er et tegn på at noe snart skjer. Om du blør skal du alltid kontakte føden. (stod på en internettside) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NEI-TIL-LAKEN Skrevet 21. mai 2006 #3 Del Skrevet 21. mai 2006 slimproppen.. Hvordan ser denne ut, kan den f.eks være hvitaktig? Og hvor lang tid kan det være mellom slimproppen går til fødselen setter i gang? (Da spesielt; det absolutt lengste....) Innsendt av: kolibri Kolibri! Slimproppen kan gå inntil en måned før fødselen. Den er seig, gul/hvit/blank og litt brune spetter i. Kommer gjerne dersom man har hatt en del kynnere i løpet av den siste måneden før termin. Lykke til! Vennlig hilsen jordmor Siri (kopiert fra en internettside) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona og Sine Skrevet 22. mai 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 22. mai 2006 takk takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #5 Del Skrevet 28. mai 2006 Slimproppen sitter som "en kork" i livmorhalsen etter hva jeg har forstått, og opprettholder miljøet innenfor livmoren helt sterilt. Men selv om den går vil fosterhinnen gjøre det samme for barnet. Propppen går som regel før vannet. Når imidlertidig også vannet går opplever noen at ikke rier settes i gang og blir gående en stund slik. I disse tilfellene vil ofte ikke jordmor kjenne etter størrelse på åpning da barrierer til barnet n¨å er brutt og infeksjonsfaren er større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2julibarn Skrevet 28. mai 2006 #6 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei, jeg fikk tatt en god kikk på slimproppen i forrige sv.skap. Den var som en geleklump med diameter som en femkrone eller større. Den var blank med en blodpropp midt inni, og så fast at jeg fisket den opp fra toalettet uten at den ble ødelagt. Jeg kjente at den kom når jeg skulle tisse om natten og skjønte umiddelbart hva det var selv om jeg på forhånd ikke hadde peiling på hvordan den så ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona og Sine Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 31. mai 2006 Hmm spennendde!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå