Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 15 og synes livmora har vokst vel mye i det siste. Nå rekker den helt opp til navlen. Noen av dere som er i uke 15 og som har kjent hvor livmora er? Hvor stor er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kjenner du livmora? er i uke 17 nå, magen synes godt, men hva som er livmor å ikke, det skjønner ikke jeg...? Jeg har en anelse kort overkropp, vil jeg da få stor mage utover, liksom? Begrensa hvor langt den kan vokse oppover også...

Skrevet

Hvis du tar utgangspunkt på skambeinet og presser lett ned hendene. Da vil du kjenne en motstand og det kjennes ut som en myk ball som ligger der. Da kan du føre fingrene langs livmora og se hvor den ender. Det to litt tid før jeg også klarte å skille livmor fra det andre i magen.

Skrevet

Har hørt at om man er kort i rykken så vil magen da vokse fortere utover. Og det er vel pga at livmora ikke kan vokse seg lenger opp enn mulig, som du sier!:) Når jeg var i uke 15 var livmora rett under navlen min!:) Jeg er lang i ryggen jeg da. Livmora kjenner du hviss du legger deg flatt på ryggen. Er hardere der livmora er. Men jeg fant den ikke før JM viste meg!:)

Skrevet

jeg er 15 uker også! jeg kjenner ikke noe livmor... kanskje noe galt med meg??

Skrevet

Jeg tror kanskje jeg fant den nå, eller hvertfall den nederste kanten. Er 24 fullgåtte uker. Legen min presset ganske hardt for å kjenne etter den, så regner med at den ikke er sånn veldig tydelig om man bare kjenner lett etter...

Min skal visst etter boka mi være over navelen nå. Men der oppe kjenner jeg den ikke...

Skrevet

Det er ikke noe galt med dere som ikke kjenner livmora. Dere vil kjenne den etterhvert. Når dere skal kjenne etter så ligg ned på ryggen og trykk litt rundt ved navlen og ned. Er blæra deres ganske full vill det oftest kjennes tydligere. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg min livmor er rett over navlen - synes den skyter i været! Jeg er i uke 13+0, men venter tvillinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...