Gå til innhold

Jenten min får kanskje lagt i sonde for mat....

Anbefalte innlegg

jeg har i over en må¨ned her forsøkt alle tips jeg har fått for å få min lille engel til å spise. Det har ikke gått bra. Ser det er andre som har slitt med det også. Lurer på hvordan det går med dere. Min lille har fått påvist Reflux(får Losec, men har ikke spist fra flaske for det om). Skjlut for hun gulper ikke. men NEKTER å ta flaske. Det er så fælt å se henne sulten og at hun hyler når hun ser flasken. Hun er bare 5 mnd og er BITTE liten. Det er så vondt. Føler meg om DEN dårlige moren. Prøver alt jeg kan. Har ikke kontekt med omverdenen nesten for bruker all min tid og energi på å prøve få mat i henne. hun får ikke pupp mer pga sykdom hos meg og jeg lider inni meg pga det. Så blir helt OPPGITT over MM og MME debatten som dukker opp innimellom.

Om det finnes råd så tar jeg imot med takk!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Siden du sier at du har prøvd alt så rekna eg med at du har prøvd å gi ho ifra kopp og teskei.... kanskje noen annen kan prøve å gi ho, din frustrasjon og fortvilelse kan smitte over på ho og da blir ho urolig og enda vanskeligare å få ho til å spise...

uansett ønsker dere lykke til... oghusk på egen pleie også, du må få pause og samle opp energi. Du hjelper ikke ho om du blir heilt utslitt.

Så rart å lese det du skriver. Det er akkurat som å høre meg selv. Har slitt med samme problemet nå i 6 måneder. Men vi har heldigvis sonde. Men han er 8 måneder nå, så han skal jo egentlig ha annen mat enn melk, og det får jeg ikke i han. Tidligere fikk han pumpet morsmelk, men etter 6 måneder med pumping, prøve å få han til å drikke og så sonde han etterpå holdt jeg på å hoppe ut av vinduet (bor i 4. etg...). Nå får han nutramigen morsmelkerstatning. Jeg kjenner meg så utrolig godt i det du sier. En periode følte jeg meg som verdens verste mor som ikke klarte å få i ungen min mat, men jeg har virkelig prøvd alt. Stakkars liten, han gråt og gråt mens vi prøvde å presse han til å spise, for det var det legene sa vi skulle gjøre. Tilslutt ble vi innlagt på sykehuset og var der i nesten 2 måneder. Da så de selv hvordan det var, og at vi ikke kunne fortsette sånn. Så nå får han spise det han vil selv, så sonder vi han resten. Den siste tiden nå har han blitt litt bedre, og vi har nesten ikke sondet han. Han har fått dobbel dose losec i snart 2 måneder. Men jeg tørr liksom ikke håpe på at det blir bra, for jeg har blitt skuffet før når han har hatt slike "oppturer." Det er skikkelig vanskelig når du ikke klarer å få i ungen din mat, og du ser at han er sulten. Prinsen vår var ganske stor i utgangspunktet, i tillegg til at vi fikk sonde ganske raskt, så han har sånn nogenlunde fulgt vekstkurven sin heldigvis. Få satt ned sonde du, det vil gjøre ting enklere både for deg og bebisen. Det er jo litt styr med det, men bedre det enn at barnet "sulter." Ønsker deg lykke til, og vil gjerne høre videre hvordan det går med deg.

Ps. Prøvde som hun oppom her sa med å la noen andre mate for å se om det hjalp, fordi jeg var ganske stresset mht. matingen, men det hjalp ikke. Det var jo ikke det som var problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...