Gå til innhold

Hjertelyden til babien

Anbefalte innlegg

Har alle dere andre hørt hjertet til babisen deres? Var hos legen i uke 10 og da kunne hun ikke finne det. Må sies at hun gav beskjed på forhånd at utstyret var litt gammelt så hun kunne ikke gi noen garanti for at vi skulle høre det..Men ved begge de forrige graviditetene hørte jeg det og ene gangen var jeg bare i uke 9.. er litt bekymret. Har ellers alle symptomene på at jeg er gravid og kvalmen er spesielt sterkt tilstede...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5099111-hjertelyden-til-babien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spørte legen min på torsdag om hun kunne høre etter den (var da 12+1), men hun sa at hun ikke kunne gjøre det før uke 15. Hun hadde prøvd i uke 14 og hos enkelte kunne hun da høre den. Hun tok derimot en GU på meg og det var visst ingen tvil om at jeg var gravid! Livmora har blitt mange ganger så stor og jeg var nok minst i uke 12 sa hun. Morro å høre. Så nå gleder jeg meg til UL 28.juni.

Godt å høre at det ikke var bare meg... Det er bare det at i begge de to forrige graviditetene hørte jeg hjertet uten problemer i uke 10, første gangen var det faktisk i uke 9, så jeg regnet med at det var helt vanlig. Kanskje jeg tar meg en tur bortom jordmor bare for å bli helt sikker. Syns det blir så lenge å vente helt til ultralyd om 7 uker.. Ja,,ja det blir jo bare enda mer fantastisk når jeg først får høre det lille hjertet!! Gleder meg til det!!

om man hører hjertelyd tidlig eller ikke avhenger både av utstyr, og av hvordan ungen ligger. Lillejenta mi lå helt fremme i magen, så jeg fikk høre hjertelyd i uke 10 forrige gang. Ingen garanti for at jeg hører noe denne gangen før uke 15 eller noe :) Så ikke bekymre seg!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...