Gå til innhold

Kjøpe nye briller?

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg kommer til å bruke briller en del som nybakt mamma. Har ikke fått nye briller på 15 år, og tenkte det var på tide nå. Har hørt at synet kan endre seg ved svangerskap, fødsel og amming. Noen med erfaring? Når bør jeg kjøpe briller? Har termin om en uke.

Nærsynt

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5098769-kj%C3%B8pe-nye-briller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte briller sist jeg var gravid. Totalt bortkasta penger. Ble dritsur på optikeren som ikke sa ifra at synet kunne endre seg. (Og ja hun visste jeg var gravid).

Brillene jeg kjøpte gir meg vondt i hodet nå, så jeg bruker stort sett linser. Har faktisk ikke råd til å kjøpe nye briller til 5-6 tusen kroner.

Jeg vil råde deg til å vente en stund etter fødselen. Kanskje snakke med en øyenlege før du avgjør hva du vil gjøre.

Det er riktig at synet kan endre seg litt under svangerskapet, så det kan kanskje være greit å vente til litt etterpå.

Bor du på Østlandet, kan jeg anbefale Briller for alle på Holmensenteret. Her har de pakkepriser på alle innfatninger med glass fra ca 700 til ca 1800.

Synes du burde vente jeg, for jeg har også hørt at synet kan forandre seg litt når man er gravid. Selv har jeg vært hos optiker, men ikke kjøpt nye, de ville at jeg skulle begynne m linser isteden og skulle bestille til meg, men jeg kommer ikke til å gjøre dette før etter jeg har født. Vil ikke ta sjansen på å måtte kjøpe nye glass etter fødslen igjen....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...