Gå til innhold

Kjøpe nye briller før fødsel?

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg kommer til å bruke briller en del som nybakt mamma. Har ikke fått nye briller på 15 år, og tenkte det var på tide nå. Har hørt at synet kan endre seg ved svangerskap, fødsel og amming. Noen med erfaring? Når bør jeg kjøpe briller? Har termin om en uke.

Nærsynt

Fortsetter under...

Har forstått det sånn at de tar ikke synstest heller, når du er gravid. Jeg er i samme situasjon, og har fått beskjed om at synet iallefall kan være annerledes under svangerskapet enn ellers, så jeg har slått meg til ro med at jeg må vente til noen uker/måneder etter fødselen med nye briller.

Hei!

Jeg er optiker og har endel erfaringer med gravide og endring av synet. Selvfølgelig kan du ta en synsprøve selv om du er gravid. Har du følelsen av at synet har endret seg? Optikeren din vil sammenligne styrken du har fra før med den som du har nå, og ta en avveining om en evnt. endring skyldes de 15 årene som har gått siden sist eller svangerskapet. Siden du har termin om en uke, og det allikevel har gått så mange år, ville jeg avventet kjøp av nye briller til 6-8 uker etter fødselen. Da kan du ta en ny kontroll av styrken for å se om den har endret seg igjen. Bruker du linser? Det er jo lettere å bytte styrke på linser ( lettere=billigere).

For ordens skyld; det er sjeldent at synet endrer seg drastisk i løpet av svangerskapet.

• 1 år senere...

Jobber selv i en brille forretning..

Hadde nettopp ei innom som lurte på dette her, og vi ble enige om at vi skulle ta en test å vurdere opp mot tidligere styrker..

Så får hun jo selv bestemme om hun vil investere i ett sett briller, eller vente for så å ta en test igjen og være HELT 100% sikker på sine styrker..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...