Gå til innhold

når krabbet barna deres??

Anbefalte innlegg

vi har en gutt på 8mnd som ikke viser neon tegn til å krabbe enda.han kun ruller.han er heller ikke oppe på knærne og gynger eller viser interesse for å prøve.vi oppmuntrer han til å øve men det er ikke spess vellykket.når bør han begynne og hva er vanlig??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5098560-n%C3%A5r-krabbet-barna-deres/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som er vanlig jeg, men vet at det varierer utrolig mye når de begynner å krabbe. En jeg kjenner krabba når han var 5 mnd, mens tulla mi på 8 1/2 mnd krabber ikke enda. Hun har akkurat begynt å dra seg framover med henda. Tror ikke det er no å bekymre seg for at han ikke krabber enda, plutselig finner han nok ut av det :)

Jenta mi krabba ikke skikkelig før hun var ca 11 mnd hun! Hun "bompa" på rumpa isteden, hehe...Begynte med det da hun var ca 8 mnd. Begynte å krabbe da hun var rundt 8 mnd også, men KUN på tepper eller gress:) Da hun ble ca 11, krabba hun overalt. Gikk forresten når hun var 13 mndr.

Gutten min krabber ikke ennå, og han er snart 10 mnd. Ikke åler han seg fremover heller... Så du har ingenting å bekymre deg for... Kan jo si at idag er første gangen han har prøvd å komme seg opp på alle fire da, men det gjorde han i senga... Gulvet er nok litt glatt for han... ;-p

Min begynte nå for et par uker siden, 8mnd gammel.(da fikk han lekt mye uten bukse for da var det så varmt og deilig. gulvet vårt er nemlig veeeeldig glatt) han har ålet seg fram siden han var 6mnd, virket ikke som at hanhadde tenkt til å krabbe i det hele tatt.

Krabbing osv kommer når det kommer, ingen vits i å stresse. Alle barn utvikler seg i forskjellige tempo, selv gikk jeg når jeg var 9,5mnd, mens barnefar var nærmer 1 1/2.Tror ikke du bør stresse enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...