7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 20. mai 2006 #1 Del Skrevet 20. mai 2006 Tirills sjokoladekake 100 gr soyamel( fåes på helsekost) natreen eller kunstig søtstoff (jeg bruker flytende)etter smak(smak på røren underveis, den kan vike litt "bitter" i røra, men den blir ikke det når den er stekt) 3 toppede ss kakao ( eller mer hvis dere liker dn mørk) 150 gr creme fraiche(eller kefir)( ca 3 ss) 50 gr fett ( smør og delfia bruker jeg) 1 TOPPET ss bakepulver vanilje essens kokos melk ( liten boks) Bland alt sammen og bruk kokosmelken til å "glatte " røra..ha over i smurt form(jeg bruker brødform) stekes nederste rille på 170grader i ca 50 min. Glasur: Evnt kokos masse/ sukkerfri sjokolade/ 60% kokesjokolade (sjokoladen smeltes evnt og blandes m kokosmassen og smøres på kaka .. sett kaldt til det stivner) Evnt ta sjokolade biter og dytt ned i kaka mens den er varm.. utrolig godt når disse bitene smelter inni kaka-- kaka er utrolig holdbar og akn varmes opp igjen.. jeg har den pakket i plast i kjøleskapet og da er den myk og GOD i ca en uke... Den er også god med kunstig søtet krem og jordbær biter ;=) Nam nam ;=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5098465-sjokoladekake-uten-sukker-og-hvetemel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå