Gå til innhold

August: Dette "telle-spark-skjema"

Anbefalte innlegg

Gjør dere det?? Jeg tenkte jeg skulle være flink å gjøre det, men så har det selvsagt ikke blitt noe til...Har ikke alltid tid å telle når han sparker og når jeg har tid sparker han ikke....

Så lenge jeg kjenner liv hver dag så er jeg igrunn fornøyd jeg...Merker det er dager med mindre sparking, men det er vel helt normalt.....?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5098431-august-dette-telle-spark-skjema/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørte med jordmor om hva hun syntes om dette skjema. Hun mente at det kunne være lurt å fylle det ut, men at det var veldig individuelt. Jeg teller bare 10 spark to ganger for dagen, men skriver det ikke opp. det er jo ikke alltid at hun sparker på samme tidspunkt hver dag...

Jeg merker også at det er forskjell på hvor ofte hun sparker, noen dager mye og andre dager mindre. Det er jo det samme med oss, noen dager er vi aktive og andre dager slapper vi mer av.....?

Jeg har ikke tenkt å gjøre det, hadde nok bare blitt stresset å bekymret. Å det er jo typisk at h*n sparker en plass der det ikke passer seg inn å sette seg ned å begynne å telle.

Jeg er også fornøyd om jeg kjenner liv hver dag. Jeg har også merket at noen dager er mer aktive enn andre. Tror nok det er helt normalt

Hei:) Jeg teller ikke. En jordmord jeg snakket med nede på sykehuset her, sa at det er veldig individuelt dette med spark. Hun sa at vi gravide kjenner babyen vår såpass godt, at vi vil merke det dersom det skulle oppstå store forandringer. Jeg vet jo hvordan sparkene pleier å kjennes, og ca hvor ofte han sparker, så hvis jeg merker store forskjeller, eller får bange anelser om at noe kan være galt, vil jeg ta kontakt med føden for sikkerhets skyld. Men viktig at vi skal kjenne liv hver dag fra uke 28 da.. Å stresse med et sånt skjema, tror jeg i verste fall kan stresse opp babyen også. vi skal jo stresse minst mulig da.

Lykke til videre:)

Jeg har telt i flere uker nå. Har kommet inn i en god rutine hvor jeg alltid slenger meg nedpå etter middag - og da er han som regel mest aktiv(etter mat), og gjennomsnittlig tar det 6-10 min før 10 spark er telt, så jeg trenger ikke bruke lang tid på dette. men det stemmer jo at det er veldig indviduelt, det er vel derfor de gjennomfører dette forskningsprosjektet. skjønner at det kan være vanskelig hvis en har barn fra før, da er det vel ikke bare å legge seg på sofaen til samme tid hver dag....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...